ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:20 | مه05 تهران

ایران صادر کننده داروی بیوتک به روسیه و قزاقستان

تاریخ: 04:40, 26-08-2016.

تهران. جمعه، 26 آگوست 2016 میلادی برابر با 5 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون علمی وفناوری رئیس جمهور ایران گفت: هم اکنون پنج داروی بیوتک ایرانی به کشورهای روسیه، قزاقستان و کشورهای سی ای اس صادر می شود .
بنا بر این گزارش، سورنا ستاری در حاشیه افتتاح نخستین مرکزشتاب دهنده زیست فناوری ایران در کرج، افزود: با همت جوانان ایرانی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هم اکنون نشاط قابل توجهی در عرصه شرکت های دانش بنیان کشور پدید آمده است .
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران گفت: حضور شرکت های دانش بنیان بویژه در حوزه پزشکی و داروسازی موجب رشد قابل توجه ایران اسلامی در حوزه دست یابی به دانش فنی ساخت داروهای ارزشمند در حوزه بیوتکنولوژی شده است .
وی افزود: هم اکنون در حال رایزنی های نهایی هستیم و بزودی صادرات داروهای بیوتک ایرانی با بالاترین استانداردهای داروسازی جهان به کشورهای اروپایی آغاز می شود .
ستاری همچنین به صادرات فناوری بومی ساخت داروهای بیوتک اشاره کرد و گفت: در حال امضای توافق نامه هایی  برای صادرات دانش فنی تولید داروهای بیوتک به چند کشور از جمله  روسیه و مالزی هستیم که با اجرای آن با تقبل مالی از جانب شرکای خارجی، طرح مشترک ساخت دارو با توانمندی ایرانی در آن کشورها آغاز می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: