ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:13 | مه20 تهران

رقابت 4844 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران

تاریخ: 07:05, 26-02-2016.

تهران. جمعه، 26 فوریه 2016 میلادی برابر با 7 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس ستاد انتخابات ایران با اعلام انصراف 1480 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ رقابت انتخابات امروز را میان 4844 نفر اعلام کرد.
بنا بر این گزارش، محمدحسین مقیمی در نشست خبری گفت: از مجموع 6 هزار و 324  نفری که برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت نهایی شده بودند هزار و 480 نفر انصراف دادند که به این ترتیب 4 هزار و 844 نفر با هم رقابت خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه مدت زمان انتخابات حداقل 10 ساعت و از ساعت 8 صبح تا 18 است افزود: از فردا ساعت 8 صبح که رأی گیری آغاز می شود آمادگی در همه شعب اخذ رأی در سراسر کشور وجود دارد تا رأی همه مردم ایران را در همه نقاط کشور اعم از نقاط مرزی، کوهستانی، مناطق روستایی، عشایری و شهری اخذ کنند.
رئیس ستاد انتخابات ایران گفت: در برخی از مناطق صعب العبور نیز از بالگرد برای انتقال صندوق های رأی استفاده خواهیم کرد و در مناطقی که به علت مشکلات جوی ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشیم سعی کردیم از امکاناتی استفاده کنیم که وقفه ای در کار پیش نیاید.
مقیمی افزود: به جای دو هیئت اجرایی جداگانه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هیئت اجرایی 11 نفره را برای هر دو انتخابات در نظر گرفتیم که 10 نفر در هر دو هیئت مشترک هستند.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت نام 12 هزار و 67 نفر داوطلب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که مردم ایران با علاقمندی مسائل سیاسی را دنبال و در انتخابات شرکت می کنند.
مقیمی افزود: هزار و 62 حوزه انتخابی برای این دوره از انتخابات در نظر گرفتیم که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 31 حوزه اصلی در مراکز استان ها و هزار و 31 حوزه فرعی در فرمانداری ها و بخشداری های مستقل کشور، مستقر است.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: هر کدام از داوطلبان بتواند بالاترین رأی و حداقل یک چهارم آراء به علاوه یک رأی را کسب کند به مجلس راه می یابند اما اگر هیچ یک از داوطلبان نتوانند 25 درصد آراء به علاوه یک رأی را کسب کنند انتخابات به دور دوم کشیده می شود.
مقیمی گفت: 130 میلیون تعرفه برای دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اختیار حوزه ها قرار گرفته و تعداد تعرفه ها به حدی است که برای دو انتخابات کفایت خواهد کرد البته تعرفه های انتخابات مجلس خبرگان با تعرفه های انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت اما به اندازه هم است.
مقیمی گفت: در هر شعبه وقتی زمان رأی گیری به پایان برسد هیئت اجرایی با حضور هیئت های نظارت شمارش آراء را آغاز و صورت جلسه تنظیمی را به فرمانداری ها ارسال می کنند و زمانی که همه صورت جلسه های یک حوزه اخذ رأی به فرمانداری آمد فرمانداری ها نتیجه حوزه انتخابیه خود را اعلام می کنند.
مقیمی گفت: در این دوره چون رأی دهندگان باید در تهران به 30 نفر نماینده مجلس شورای اسلامی و 16 نفر نماینده مجلس خبرگان رأی دهند کار سنگین تر است از این رو توصیه ما این است که رأی دهندگان قبل از حضور در شعب اخذ رأی فهرستی از داوطلبان هر دو مجلس را تهیه کنند و اگر نیاز به کسی دارند که برایشان رأی را بنویسد فرد مطمئنی را به همراه داشته باشد ضمن اینکه برای جلوگیری از ازدحام در صندوق ها که معمولاً از 4 بعدازظهر به بعد اتفاق می افتد درخواست ما این است که رأی دهندگان از 8 صبح در پای صندوق رأی حضور یابند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: