ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:51 | جولای07 تهران

تثبیت دریاچه ارومیه و احیای تالاب هورالعظیم در ایران

تاریخ: 02:16, 24-08-2016.

تهران. چهارشنبه، 24 آگوست 2016 میلادی برابر با 3 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تالاب هورالعظیم در ایران که برای اکتشافات نفت کامل خشک شده بود 62 درصد احیا شد و زندگی گیاهان و موجودات به تالاب بازگشت.
بنا بر این گزارش، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران روز گذشته در همایش مدیران کل محیط زیست در شهر گرگان گفت: با اقدامات انجام شده وضعیت دریاچه ارومیه در شرایط خوبی تثبیت شد اما روند حفاظت از آن در یک برنامه 15 ساله در حال اجراست.
معصومه ابتکار افزود : در دولت یازدهم با فجایع مختلف زیست محیطی در کشور روبرو بودیم.
ابتکار ادامه داد: در استان گلستان نیز تلاش‌ها برای نجات خلیج گرگان، اجرای صحیح طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده و خروج جاده ترانزیت از پارک ملی گلستان انجام می‌شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست ایران همچنین گفت:  سالانه 11 تا 17 میلیارد متر مکعب آب های زیر زمینی در کشور توسط چاه های غیرمجاز برداشت می‌شود که باید برای حل این معضل در استان‌ها با آن برخورد جدی شود.
معاون رئیس جمهور افزود: سازمان برنامه و بودجه باید به محیط زیست کمک کند تا بتوانیم هوشمندسازی مناطق حفاظت شده را اجرا کنیم.
وی همچنین با اشاره وضع محیط ‌بانان گفت: محیط بانان در خط مقدم حفاظت از طبیعت هستند و اکنون یک‌هزار و 700 محیط بان آموزش‌های لازم را در زمینه‌های مختلف برای دفاع از عرصه های طبیعی فرا گرفتند.
ابتکار با بیان اینکه باید با مشارکت بخش خصوصی و مردم محیط زیست مطلوبی داشته باشیم افزود: تا کنون هشتصد تشکل‌ مردمی حامی محیط زیست در ایران  تشکیل شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: