ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:27 | جولای09 تهران

دوره آموزشی با هدف بررسی عضویت افغانستان در کنوانسیون رامسر آغاز شد.

تاریخ: 02:17, 23-08-2016.

تهران. سه شنبه، 23 آگوست 2016  میلادی برابر با 2 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نماینده هیئت افغانستان ابراز امیدواری کرد با تصمیم مسئولان عالی افغانستان، این کشور عضو کنوانسیون رامسر شود .
بنا بر این گزارش، مدیراجرایی مرکز منطقه ای غرب و مرکز آسیا در آغاز این دوره آموزشی با اشاره به اینکه کنوانسیون رامسر به عنوان تنها معاهده بین المللی با موضوع حفاظت از طبیعت در جهان سال 1971 امضا شد، گفت:  این کنوانسیون برای اجرای فعالیت های ملی و بین المللی در راستای بهره برداری مناسب از تالاب ها و منابع آبی ایجاد شده است .
صادق صادقی زادگان با بیان اینکه اکنون 18 کشور عضو مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا هستند، عضویت 169 کشور، ثبت 2 هزار و 249 تالاب در کنوانسیون رامسر با 240 میلیون هکتار را از موقعیت راهبردی کنوانسیون رامسر توصیف کرد و افزود: از آن جا که کشورهای افغانستان،عربستان، قطر و کره شمالی در قاره آسیا عضو کنوانسیون رامسر نیستند این دوره آموزشی برای ترغیب کشور افغانستان برای عضویت در این کنوانسیون برپا شده است .
لی یونگ، مدیر آسیا و اقیانوسیه کنوانسیون رامسر نیز با اشاره به اهمیت منطقه مرکز و غرب آسیا به عنوان پل ارتباطی اروپا و آسیا افزود: تالاب ها نیز به لحاظ تاریخی، فرهنگی و معنوی با مناظر زیبا در جذب گردشگر و پویایی اقتصاد مناطق موثرند.
نحیب آقافهیم، نماینده هیئت افغانستان نیز ابراز امیدواری کرد؛ باتصمیم مسئولان عالی افغانستان، این کشور عضو کنوانسیون رامسر شود .
بازدید از تالاب انزلی از برنامه های دوره آموزشی کنوانسیون رامسر است که تا چهارشنبه ادامه دارد .
24 تالاب ایران ثبت کنوانسیون رامسر است که تالاب های میانکاله و فریدونکنار مازندران از این شمارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: