ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:53 | جولای09 تهران

پژوهشگران ایرانی سیستم ذخیره کننده ضربان قلب ساختند

تاریخ: 03:07, 23-08-2016.

تهران. سه شنبه، 23 آگوست 2016  میلادی برابر با 2 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پژوهشگران ایرانی برای نخستین بار در ایران موفق به طراحی و ساخت سیستمی شدند که می تواند ریتم ضربان قلب را ذخیره کند.
بنا بر این گزارش، دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی در گفتگو با خبرنگاران گفت: از سیستم هولتر مانیتورینگ می توان برای گرفتن ریتم قلب و ذخیره آن در مدت زمان مشخص استفاده کرد.
مسعود نادی با بیان اینکه این سیستم به دو صورت ساخته شده است افزود: نوع خانگی هولترمانیتورینگ قلب، برای کاربرد شخصی فرد بیمار و نوع حرفه ای آن برای کاربرد در مراکز پزشکی و درمانی است.
همچنین یکی دیگر از پژوهشگران این طرح درباره نمونه های خارجی سیستم هولتر مانیتورینگ گفت: قیمت نمونه خارجی این سیستم 10 تا 12 میلیون تومان است که برای تهیه آن از کشورهای آمریکا، کره و چین ارزبری زیادی صورت می گیرد.
امین یزدان دوست با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمونه اولیه این سیستم ساخته شده است ادامه داد: طبق برآوردی که داشته ایم اگر این سیستم به تولید انبوه برسد قیمتی در حدود 300 هزار تومان خواهد داشت.
این فارغ التحصیل رشته فیزیک در ایده بازار پزشکی دانشگاه امیر کبیر با بیان اینکه این سیستم 3، 5 و 7 لیدی طراحی شده است گفت: لید یا برچسب هایی که سیستم هولتر مانیتورینگ دارد ریتم قلب را می گیرند؛ 5 و 7 لید این سیستم می تواند ضربان قلب را با زوایای بیشتری ذخیره کند.
یزدان دوست افزود: این سیستم می تواند ضربان قلب را تا مدت 48 ساعت ذخیره کند تا در مواقع ضروری از آن استفاده شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: