ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:31 | جولای07 تهران

سخنگوی وزارت خارجه ایران: عربستان سعودی دچار توهم جدی است

تاریخ: 04:04, 23-08-2016.

تهران. سه شنبه، 23 آگوست 2016  میلادی برابر با 2 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: عربستان سعودی دچار توهم جدی است و با توجه به  مشکلات درونی و بیرونی خود گاه دست به حرکات هیجانی و نابخردانه می زند که راه به جایی هم نخواهد برد.
بنا بر این گزارش، بهرام قاسمی در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره انتشار خبر دعوت از مریم رجوی برای اجرای مناسک حج گفت: عربستان هر نقطه بد یا زخم چرکین پیدا می کند حتماً بر آن دست می گذارد با این توهم که به کشورمان فشار وارد کند.
وی افزود: این موضوع هم یکی از همان حرکات می تواند باشد که دولت عربستان پیگیری می کند؛ موضوعی که در تجمع منافقین در پاریس به نحوی عمل کردند و در ایجاد ارتباط با گروهک شناخته شده تروریستی منافقین ممکن است به نحو دیگر باشد.
سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه هر اقدام غلط از جانب عربستان تعجب آور نیست ابراز امیدواری کرد عقلانیت به این کشور باز گردد و به آینده خود بیندیشد .
قاسمی تاکید کرد: مقامات عربستان بدانند که ثبات و امنیت به نفع خودشان نیز هست و از کارهای خطرناک و نابخردانه دست بردارند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به ادعای عربستان مبنی بر تلاش ایران برای ترور سفیر این کشور در عراق گفت: از این حرف ها زیاد از جانب عربستانی ها زده می شود. در شرایط دشواری که عربستانی ها دارند هیچ تعجب نیست که دائم فرافکنی کنند و در پی دشمن فرضی باشند تا بر شکست های مستمر خود به ویژه در سوریه و یمن سرپوش بگذارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: