ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:54 | جولای07 تهران

ابراز امیدواری ایران به ارتقاء سطح روابط با انگلیس

تاریخ: 09:51, 23-08-2016.

تهران. سه شنبه، 23 آگوست 2016  میلادی برابر با 2 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: سفارتخانه های ایران و انگلیس در هر دو کشور در سطح کاردار فعال است و امکان ارتقاء روابط به سطح سفیر نیز وجود دارد.
بنا بر این گزارش، بهرام قاسمی در نشست خبری روز گذشته خود درباره روابط ایران و انگلیس افزود: یکی از اهداف ما این است که روابط با کشورهایی را که مانعی در گسترش همکاری ها با آنها وجود ندارد در سطح عادی و حتی بهتر حفظ کنیم؛ یکی از این کشورها انگلیس است.
وی گفت: مدتی در روابط ایران و انگلیس به علل مختلف تنش وجود داشت اما اکنون هر دو سفارت در سطح کاردار فعالیت دارند و امکان ارتقاء روابط به سطح سفیر نیز وجود دارد.
قاسمی ابراز امیدواری کرد: با تفاهم دوجانبه در آینده سطح روابط دو کشور ارتقاء یابد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر موفق نبودن سیاست های منطقه ای وزارت امور خارجه ایران گفت: در کشور ما چندصدایی حاکم است من به دیدگاه ها احترام می گذارم و در مقام دفاع یا رد این موضوع نیستم؛ قضاوت با شماست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: پس از آغاز به کار دولت جدید و با توجه به مشکلات گذشته در عرصه سیاست خارجی فضای باز ایجاد شد گرچه در برخی مناطق تا حدی که توقع داشتیم و علاقمند بودیم شاید پیش نرفتیم اما این ناشی از کارآمد نبودن دولت یا وزارت خارجه نیست بلکه دلایل خاص خود را دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: