ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:23 | جولای09 تهران

ایران عربستان را به جنایت علیه بشریت متهم کرد

تاریخ: 07:20, 22-08-2016.

تهران. دوشنبه، 22 آگوست 2016 میلادی برابر با 1 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جابري انصاري معاون عربی و آفريقا وزارت امور خارجه ایران حمايت گسترده مردم يمن از مجلس منتخب اين كشور و تصميمات آن را با اهميت و شايسته توجه جامعه بين المللی دانست و افزود: ترديدی نيست كه رويكرد غير منطقی و زياده خواهانه عربستان موجب شكست مذاكرات كويت و بازگشت به نقطه صفر در تلاش های نماينده سازمان ملل گرديد.
بنا بر این گزارش، وی افزود: اين مذاكرات در صورت رعايت انصاف می توانست پايانی بر يك جنگ كور باشد كه پس از تقريباً يك سال و نيم حاصلی بجز ويرانی يمن و قربانی شدن هزاران غير نظامی بي گناه از جمله زنان و كودكان نداشته است. متاسفانه جنگ افروزی هنوز ادامه دارد و سعودي ها با هدف قرار دادن مدارس و بيمارستان ها وارد فاز خطرناكي از اقدامات عليه بشريت شده اند تا جائيكه امدادگران بين المللی و پزشكان بدون مرز نيز از حملات انتقام جويانه هواپيماهای ائتلاف خود خوانده عربستان بی نصيب نمانده اند. محكوميت وسيع حمله به بيمارستان ها و مدارس از سوی نهادهای بين المللی از يك سو نشان مي دهد جهان نمی تواند برای همیشه نسبت به ظلم و تجاوز گری سكوت كند و از سوی ديگر بی توجهی عربستان به اينگونه هشدارها حكايت از ناكارآمدی شورای امنيت در متوقف كردن رژيم سعودی دارد. بی ترديد اگر همراهی برخی اعضای دائم شورای امنيت با زياده خواهی های عربستان نبود اين جنگ تاكنون ادامه نمي يافت.
جابری انصاری افزود: يمن آزمون بزرگ و مهمی فراروی جامعه بين المللی و شورای امنيت است تا نشان دهد تا چه ميزان می تواند در تحقق موازين مورد پذيرش خود كارايی داشته باشد. بی ترديد پس از يك سال و نيم جنگ خانمان سوز و تعلل قدرت های بزرگ چاره ای برای مردم يمن جز بازگشت به ساز و كارهای قانونی داخلی و در راس آنها أعاده فعاليت مجلس منتخب باقی نمانده و ترديدی نيست كه هيچ طرفی نمي تواند مشروعيت پارلمان منتخب يمن را زير سئوال ببرد. تصميمات نمايندگان مردم يمن از جمله در زمینه تشكيل شورای عالی سياسی، قانونی و قابل احترام بوده و از اين پس در همه طرح ها و ابتكارات صلح، اين تصميمات می بایست مورد شناسايی قرار گيرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: