ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:38 | جولای09 تهران

ایران از نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما رونمایی کرد

تاریخ: 09:13, 22-08-2016.

تهران. دوشنبه، 22 آگوست 2016 میلادی برابر با 1 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، همزمان با 31 مرداد، روز صنعت دفاعی در ایران، رئیس جمهور این کشور از نخستین موتور توربو جت ملی هواپیما رونمایی کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم روز صنعت دفاعی ایران که در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح این کشور، جمعی از مدیران ارشد، دانشمندان و متخصصان این وزارتخانه، نیروهای مسلح و شبکه همکاران صنعتی - تحقیقاتی برگزار شد، از نخستین موتور توربو جت ملی هواپیما با نام "اوج" رونمایی کرد.
موتور توربوجت ملی اوج به عنوان دستاورد درخشان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ایران که دانشمندان، طراحان و متخصصان صنعت دفاعی ساخته شده، یکی از پیچیده‌ترین محصولات هوایی است که بدون هیچ گونه مشارکت خارجی چه در حوزه دانش و چه در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار طراحی و در سال اقدام و عمل نخستین نمونه ساخته شده آن به منصه ظهور رسید.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، با نهایی شدن ساخت این محصول علاوه بر قطع رشته‌های وابستگی به این گونه موتورهای هوایی، جمهوری اسلامی ایران در زمره 8 کشور صاحب دانش و طراحی و فناوری ساخت این دسته از موتورها قرار گرفته است.
نخستین موتور توربوجت ملی اوج توانایی عملکرد پروازی تا ارتفاع 50 هزار پا را دارد و نیز مجهز به سامانه‌های متعددی است که در شرایط مختلف عملیاتی و محیطی از توانمندی بالایی برخوردار است و قابلیت نصب بر روی انواع پرنده‌های با وزن برخاست حداکثر 10 تن را دارا است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: