ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:34 | مه19 تهران

بزرگترین کارخانه داروسازی شرق ایران آماده بهره برداری

تاریخ: 04:51, 19-08-2016.

تهران. جمعه، 19 آگوست 2016 میلادی برابر با 29 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بزرگترین کارخانه داروسازی شرق ایران در شهرستان سبزوار بعد از 10 سال وقفه در ساخت، آماده بهره برداری شد.
بنا بر این گزارش، به نثل از تلویزیون دولتی ایران، فرماندار سبزوار گفت: در مرحله نخست فعالیت این کارخانه شش مولکول دارویی تولید می شود که سه مورد آن شامل "پروژسترون، مدروکسی پروژسترون و هیدروکورتیزون" هم اکنون فقط در اروپا تولید می شوند.
احمد برادران افزود: این کارخانه داروسازی توانایی تولید 20 مولکول دارویی را دارد که ظرف دو سال آینده کار ساخت همه آنها عملیاتی می شود.
برادران با بیان اینکه کار ساخت این کارخانه سال 1385 با دو هزار سهامدار آغاز شد اما به دلیل برخی مشکلات مدیریتی و نبود سرمایه تا سال 1392 متوقف و بدون پیشرفت بود،گفت: با تاکید دولت تدبیر و امید بر تکمیل طرح های نیمه تمام، تخصیص اعتبارات آن از سال 1393 در قالب تسهیلات بانکی در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه سرمایه اولیه سهامداران این طرح 20 میلیارد ریال بود، افزود: با تلاش دولت یازهم تاکنون 150 میلیارد ریال برای اجرای این طرح صنعتی در سبزوار هزینه شده است.
فرماندار سبزوار بیان کرد: در این چارچوب 40 میلیارد ریال از تسهیلات داخلی، 23 میلیارد ریال از محل افزایش سهام سهامداران طرح و 800 هزار یورو تسهیلات ارزی تامین شد.
او گفت: با فعالیت این کارخانه در سبزوار برای 200 نفر اشتغال ایجاد می شود.
کارخانه داروسازی طاها تولیدکننده مواد اولیه داروهای استروئیدی به عنوان کاربردترین و پر مصرفترین اقلام دارویی است.
این کارخانه در قالب دو مرحله با مساحت چهار هکتار در شهرک صنعتی واقع در کیلومتر 15 جاده سبزوار - شاهرود اجرا می شود. مرحله نخست آن تولید مواد دارویی است و در مرحله دوم مواد اولیه دارویی و مولکول های جدیدتری تبدیل به محصولات نهایی می شوند که ارزش افزوده بالایی دارند.
شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی طاها(سهامی خاص) اسفند 1384 مجوز تاسیس خود را در زمینه تولید انواع قرص های تسکین دهنده درد، مواد اولیه داروهای شیمیایی و انواع قرص های آنتی بیوتیک کسب کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: