استقبال چین از حضور شرکت های ایرانی در بازار آن کشور

تاریخ: 01:56, 18-08-2016.

تهران. پنج شنبه، 18 آگوست 2016 میلادی برابر با 28 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون نخست وزیر چین در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما از حضور شرکت ها و کالاهای ایران در بازارهای چین استقبال می کنیم.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیوم دولتی ایران، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و وانگ یانگ، معاون نخست وزیر چین دیدار و دو طرف بر گسترش روابط در عرصه های مختلف تاکید کردند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و معاون نخست وزیر چین در این دیدار از توافقات حاصل شده در شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ابراز خرسندی کردند.
معاون نخست وزیر چین سفر رئیس جمهور این کشور را به ایران آغاز روابط راهبردی دو کشور بیان کرد و گفت: باید عرصه های مختلف روابط را به ویژه در حوزه اقتصادی همپا با سطح مناسبات راهبردی ارتقاء دهیم.
گسترش همکاری های بانکی، انرژی، نفت، حمل و نقل و همکاری های کارگزاری از جمله موارد گفتگوی مقامات ایران و چین بود.
گشایش فاینانس طرح های اقتصادی ایران، ایجاد کمیته های خاص درباره فاینانس، گسترش همکاری ها در زمینه احداث یک جاده کمربندی و تقویت ساز و کار کمیسیون مشترک از دیگر مواردی بود که در دیدار وزیر اقتصاد ایران با معاون نخست وزیر چین مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: