پرواز جنگنده های روسیه از پایگاه هوایی نوژه در غرب ایران

تاریخ: 02:54, 18-08-2016.

تهران. پنج شنبه، 18 آگوست 2016 میلادی برابر با 28 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جنگنده های غول پیکر روسی در پایگاه هوایی نوژه همدان مستقرند و حالا به جای پرواز دو هزار کیلومتری از روسیه به سوریه، فقط با پروازی هفتصد کیلومتری به سوریه می رسند.
بنا بر این گزارش، به نقل از شینهوا، بدون ذکر جزئیات از دیدار این مقام ارشد نظامی چین با یک ژنرال روسی در دمشق خبر داد.
داعش در حلب از بمب شیمیایی استفاده کرد؛ گروه تروریستی داعش شهر مارع در چهل کیلومتری شمال این شهر را با خمپاره‌های حاوی گازهای سمی هدف قرار داد.
نخست وزیر عراق با تاکید بر همکاری منطقه ای عراق برای مبارزه با تروریسم گفت: به جنگنده بمب افکن های روسیه اجازه داده ایم برای هدف قرار دادن داعش در سوریه از آسمان عراق استفاده کند. رئیس دفتر همکاری‌نظامی بین‌المللی چین هم با وزیر دفاع سوریه، در دمشق دیدار کرد و در این دیدار درباره آموزش‌‌نظامی ارتش و ارسال کمک به توافق رسیدند.
همزمان ارتش سوریه اعلام کرد توانسته بر شهرک ده هفتاد در جنوبغربی حلب، مسلط شود. نبرد سرنوشت ساز حلب علیه تروریست ها، کشورهای منطقه را به بلوک بندی های اشکار منطقه ای سوق داده. نخست وزیر عراق به خبرنگاران گفت: دالان اختصاصی برای پرواز بمب افکن های روسی باز کرده ایم.
جنگنده های غول پیکر روسی در پایگاه هوایی نوژه همدان در غرب ایران مستقرند و حالا به جای پرواز دو هزار کیلومتری از روسیه به سوریه، فقط با پروازی هفتصد کیلومتری به سوریه می رسند.
حیدر عبادی نخست وزیر عراق گفت: ما به جنگنده بمب افکن های روس برای استفاده از آسمان عراق اجازه داده ایم اما این اجازه ما مشروط است. ما برای آنها یک دالان هوایی تعیین کردیم تا برای نبرد با گروه تروریستی داعش در سوریه از آسمان عراق استفاده کند.
مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت: ما از این اقدام شوکه نشده ایم ولی مایه تاسف است. ایران و روسیه در حمایت از رژیم سوریه به این صورت همکاری می کنند تا حملات هوایی را  ضد مواضعی که مدعی اند اهدافی تروریستی اند انجام دهند اما آنها مواضع نیروهای میانه رو مخالف دولت سوریه را هدف قرار می دهند.
روابط راهبردی ایران و روسیه حالا به صورت عینی تر بر مبارزه با تروریسم متمرکز شده و مقامات دو کشور گفته اند این همکاری قطعاً کوتاه مدت نخواهد بود.
نبرد سوریه و به خصوص جنگ در حلب، ابعادی فرا مرزی پیدا کرده. نبردی که طرف ها و متحدان شان در طلب فتح حلب هستند؛ چون پیروزی در حلب، پیروزی در سوریه است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: