ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:27 | جولای05 تهران

ایران گارد ساحلی محیط زیستی تشکیل می دهد

تاریخ: 09:09, 18-08-2016.

تهران. پنج شنبه، 18 آگوست 2016 میلادی برابر با 28 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ایران از اجرای گارد ساحلی محیط زیستی در سواحل این کشور خبر داد.
بنا بر این گزارش، پروین فرشچی در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران گفت:  در چند سال اخیر پیگیر اجرایی شدن گارد ساحلی در  سواحل کشور بودیم تا ما نیز مانند بقیه کشورها دارای گارد ساحلی قوی با تجهیزات و نیروی انسانی متخصص باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بنادر دریانوردی، وزارت نیرو، میراث فرهنگی، شیلات، نیروی دریایی و سازمان حفاظت محیط زیست ایران گارد مخصوص خود را دارند و هر کدام نظام نظارتی خود را اجرا می کنند.
فرشچی افزود: با اجرایی شدن طرح مصوب گارد ساحلی از این پس با تجربه مناطق مختلف دنیا ما نیز می توانیم یک گارد منسجم در جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، مثلاً اگر گشت دریایی از لحاظ امنیتی از مرزها حمایت می کند ما نیز از لحاظ حفاظت از محیط زیست و آبزیان با گاردهای موجود هماهنگ شویم.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ایران ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته موفق شدیم در سند توسعه دریایی که اولین بار در کشور اتفاق می افتد، نیروهای ارگان های دریایی منسجم را در این سند به کار می گیریم.
وی گفت:‌ سند توسعه دریایی در حال حاضر در شورای انقلاب فرهنگی است و با تصویب هیئت دولت طرح اجرای گارد ساحلی محیط زیستی به صورت منسجم در سواحل کشور اجرایی می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: