ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:08 | مه19 تهران

ایران از تشکیل مجلس ملی در یمن استقبال کرد

تاریخ: 04:18, 17-08-2016.

تهران. چهارشنبه، 17 آگوست 2016 میلادی برابر با 27 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شمخانی در پاسخ به سئوالی در خصوص دیدگاه ایران در مورد گفت و گوهای سیاسی احزاب یمنی و توافق برای تشکیل مجلس ملی در این کشور گفت: امروز سازمان ملل و هر کشور خارجی که مدعی گفت و گو و بکار گیری راه حل های سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران یمن هستند در معرض آزمونی واقعی قرار گرفته اند و اثبات صداقت آنان بستگی به نحوه حمایت از تشکیل مجلس ملی و گفت و گوهای یمنی - یمنی دارد.
بنا بر این گزارش، به نقل از دبیرخانه شورای امنیت ملی ایران، وی افزود: تشکیل مجلس ملی با مشارکت همه طرف های اصلی داخلی یمن اقدامی موثر و در مسیر کمک به پایان بحران است و البته اگر سعودی این جنگ ویرانگر را به مردم این کشور تحمیل نمی کرد بسیار زودتر از این شاهد استقرار دولتی با خواست و رای مردم بودیم.
شمخانی تاکید کرد: نگاه مردم یمن برای تامین امنیت به حمایت خارجی نیست و نهادهای بین المللی نیز باید هر نوع تلاش برای تحمیل اراده بیگانه برای اثرگذاری بر مناسبات داخلی این کشور و اقدامات نظامی را محکوم کنند.
مقام عالی امنیتی ایران، محاصره طولانی مدت یمن و وضعیت فاجعه بار انسانی در این کشور را موجب رسوایی نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر دانست و تاکید کرد: برای شخص دبیرکل که به خاطر پول و فشارهای سیاسی، قربانی شدن هزاران کودک و زیرساخت های یک تمدن را نادیده گرفت متاسفم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: