ایران برای نخستین بار در جهان از داروی درمان میگرن رونمایی کرد

تاریخ: 09:16, 17-08-2016.

تهران. چهارشنبه، 17 آگوست 2016 میلادی برابر با 27 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با تلاش متخصصان ایران نخستین بار داروی درمان میگرن با نام تجاری "میگری هیل" در این کشور رونمایی و آماده ورود به بازارهای داخلی و بین المللی شد.
بنا بر این گزارش، فرمولاسیون این دارو در یک شرکت دانش بنیان داخلی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران پس از طی مراحل تحقیقاتی، ساخته و پس از انجام مراحل آزمایشی روز گذشته آماده ورود به بازار شده است.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این دارو در مراسم رونمایی "میگری هیل"، افزود: این دارو نخستین بار در جهان بدون کپی برداری از داروهای دیگر ساخته شده است.
رضا رمضانی گفت: بر اساس تحقیقات و آزمایش های انجام شده طی 8 سال گذشته این دارو توانسته 81 درصد بیماران  میگرن را به طور "قطعی" درمان کند.
وی افزود: این دارو در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گرفته است و تأییدیه های وزارت ‌بهداشت درمان و آموزش پزشکی را نیز دارد.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این دارو گفت: در حال حاضر وارد مرحله دوم این دارو شده ایم و آمادگی صادرات این دارو را به بازارهای جهانی داریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: