ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:38 | مه19 تهران

ظریف با وزیر خارجه بروندی دیدار کرد

تاریخ: 05:44, 16-08-2016.

تهران. سه شنبه، 16 آگوست 2016  میلادی برابر با 26 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آلن امه نامیتوه وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی کشورهای آفریقایی بروندی، ظهر روز گذشته با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران، دکتر ظریف در این دیدار با اشاره به نگاه مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران به تقویت مناسبات با کشورهای آفریقایی، بر اهمیت روابط با بروندی تاکید کرد.
ظریف افزود: روابط بسیار خوب دو کشور نیازمند تقویت است و ما از گسترش همه جانبه روابط با بروندی استقبال می کنیم.
وزیر امورخارجه ایران با تمجید از مواضع بروندی در سازمان های بین المللی بویژه سازمان ملل و جنبش عدم تعهد همکاری با کشورهای آفریقایی در سطوح دوجانبه و بین المللی را مغتنم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از ثبات سیاسی در بروندی، آماده گسترش همکاری ها در زمینه های علمی، آموزشی، انرژی و کشاورزی با این کشور است.
در ادامه این ملاقات وزیر روابط خارجی بروندی نیز با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور گفت: بروندی اهمیت بسیار زیادی برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است.
وی افزود: همکاری های مستقیم آموزشی میان دانشگاه های دوکشور و بورسیه دانشجویان بروندی در ایران برای ما مایه افتخار است.
آلن امه نامیتوه، جایگاه ایران در منطقه و جهان را بسیار مهم دانست و گسترش همکاری های همه جانبه با ایران را خواست بروندی خواند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: