ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:48 | مه21 تهران

سرکنسول ترکیه در مشهد از مواضع ایران قدردانی کرد

تاریخ: 02:30, 12-08-2016.

تهران. جمعه، 12 آگوست 2016 میلادی برابر با 22مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرکنسول ترکیه در مشهداز مواضع صریح و شفاف مسئولان جمهوری اسلامی ایران در قبال کودتای این کشور قدر دانی کرد.
بنا بر این گزارش، محمت دوغان امروز در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد افزود: مواضع صریح و شفاف ایران قابل قدردانی و برخاسته از حسن نیت ایران نسبت به ترکیه و اهمیت روابط میان دو کشور است.
او با اشاره به نقش و حمایت برخی از کشورهای غربی در حمایت از عوامل کودتای ترکیه افزود: این کودتا باعث شد ما دوستان خود از جمله جمهوری اسلامی ایران را بهتر بشناسیم و بر این اساس نیز خواستار توسعه بیشتر همکاری ها با ایران در بخش های مختلف هستیم.
محمت دوغان با بیان اینکه روابط ترکیه و ایران همواره مطلوب و در سطح بسیار خوبی بوده است، گفت: توسعه و تعمیق روابط در حوزه همکاری های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان دو طرف بویژه با خراسان رضوی با وجود ظرفیت های قابل توجه تاریخی، مذهبی و گردشگری این استان مورد تاکید است.
او همچنین آمادگی کشورش را مبنی بر رفع نگرانی های موجود در این زمینه اعلام و با استقبال از سفر مردم ایران به ترکیه بر حضور گسترده گردشگران ترکیه در مشهد تاکید کرد.
دوغان در این دیدار برنامه های کشور متبوع خود را برای افزایش آمار مسافران ترکیه به استان خراسان رضوی تشریح کرد و خواستار فراهم شدن زمینه این سفرها شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: