ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:13 | مه21 تهران

نخستین پروژه راه آهن تندرو ایران با مشارکت چین

تاریخ: 07:30, 12-08-2016.

تهران. جمعه، 12 آگوست 2016 میلادی برابر با 22مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهرسازی ایران راه آهن سریع السیر تهران - قم – اصفهان را نخستین پروژه راه آهن تندرو ایران اعلام کرد که وارد این کشور شده است
بنا بر این گزارش، عباس آخوندی پس از بازدید از پروژه قطار سریع السیر تهران – قم - اصفهان و حضور در جلسه مشترک با فرمانده قرارگاه خانم الانبیاء که با حضورعلی نورزاد مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن ایران درباره چگونگی اجرای پروژه راه آهن تندرو تهران - قم - اصفهان برگزار شد درجمع خبرنگاران افزود: طبق سیاست گذاری های صورت گرفته تصمیم برای عبور این خط از  فرودگاه امام(ره) گرفته شده است.
آخوندی گفت: این پروژه از چندین سال پیش در نظر گرفته شده بود اما قرارداد آن به امضا نرسیده بود  تا این که در دوره جدید پس از افزدن مسیر تهران – قم، به عقد قرارداد نیز منجر شد .
وزیر راه و شهرسازی به روند پیشرفت این پروژه  اشاره کرد و افزود: پس از توافق برجام، پروژه راه آهن تندرو تهران - قم - اصفهان عملیاتی و چینی ها نیز وارد آن شدند و پس از گشایش اسناد اعتباری با توجه به افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه ها، در بخش اول قرارداد 22 میلیارد دلار برای این پروژه درنظر گرفته شده است.
وی گفت: اکنون کارگاه این پروژه حدفاصل تهران - قم ایجاد شده است و در آینده شاهد فعال شدن سایر کارگاه ها نیز خواهیم بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: