ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:32 | جولای04 تهران

ایران و کره جنوبی در زمینه شیلات همکاری می کنند

تاریخ: 08:25, 04-08-2016.

تهران. پنج شنبه، 4 آگوست 2016 میلادی برابر با 14 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان شیلات ایران از طرح های گسترده برای همکاری با کره جنوبی خبر داد و گفت:‌ وزیر شیلات کره جنوبی به زودی به ایران سفر می کند.
بنا بر این گزارش، حسن صالحی در گفتگو با رادیو اقتصاد ایران گفت: هیئت 9 نفری از بخش های شیلات استان های گیلان و مازندران بازدید کردند و به مراکز تحقیقات ماهیان خاویاری، بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری، ماهیان سردابی، جلساتی با همکاران ما دارند و به اهواز هم خواهند رفت و در مناطق آزاد نیز همکاری می کنیم.
وی گفت: کره جنوبی در آبزی پروری پیشرو است و بازار صادراتی خوبی دارد، تولیداتشان دو برابر ماست و به حدود دو میلیون تن می رسد که بخش عمده آن صدف های خوراکی است و ما هم می توانیم در این زمینه با کره ای ها برای پرورش صدف های خوراکی و گیاهان آبزی همکاری کنیم.
صالحی افزود: تفاهم نامه شیلاتی میان وزیر جهادکشاورزی ایران با همتای کره ای امضا شده است که اجرایی می شود و سرمایه گذاری کره ای در پرورش میگو، ماهی در قفس و ماهیان خاویاری و فراوری و بسته بندی ماهیان ریز (100 هزارتن تولید داریم) و هم صادرات برای بازارسانی جنوب شرق و کشورهای دیگر خواهد بود.
وی گفت: 10 تا 12 مهر نمایشگاه شیلات در ایران برگزار می شود و کره ای ها نیز حضور می یابند و ما نیز در نمایشگاه بین المللی شیلات کره شرکت می کنیم.
صالحی گفت: کره تلاش می کند دانشگاه شیلاتی ایجاد کند که ما نیز حمایت کردیم و شاخه ای از آن در ایران هم ایجاد می شود.
رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: هیئت حاضر در ایران برای همکاری تحقیقاتی علاقه مند و انتقال دانش و فناوری هستند و تاکید می کنند محدودیتی برای انتقال فناوری و حضور در ایران ندارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: