ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:56 | جولای04 تهران

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به اتهامات سخنگوی وزارت خارجه انگلیس

تاریخ: 09:18, 04-08-2016.

تهران. پنج شنبه، 4 آگوست 2016 میلادی برابر با 14 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران، اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس را دخالت آشکار در مسائل کشورهای منطقه و در ادامه سیاست های تفرقه افکنانه این کشور دانست.
بنا بر این گزارش، وی ادعای این مقام دولت انگلیس مبنی بر ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب و دروغی محض ارزیابی نمود.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران کماکان مبتنی بر ایجاد ثبات و امنیت در منطقه می باشد و متاسفانه کشورهای بیگانه با حضور نظامی خود در منطقه همواره عامل بی ثباتی، رشد افراط گرائی و ترویج هرچه بیشتر تروریسم بوده اند.
بهرام قاسمی تاکید کرد: کشورهای منطقه، بدون دخالت سایر کشورهای فرا منطقه ای می توانند و قادرند با توسل به گفتگو و تعامل بیشتر و پیروی از سیاست حسن همجواری، احترام متقابل و حق حاکمیت کشورها بر بحران ها و نا آرامی ها فائق آیند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بار دیگر موکداً به مقامات انگلیسی توصیه نمود، به جای تحریف وقایع و سوء استفاده از بحران های منطقه ای برخلاف مصالح مردم این منطقه، در مسیر احترام به خواست و اراده مردم و در جهت اجتناب از تنش آفرینی حرکت کنند.
بهرام قاسمی تصریح نمود: هوشیاری مردم منطقه در مقابل القائات نادرست، توجه به ریشه های واقعی بحران و همچنین تلاش مشترک در جهت حل و فصل آنها، می تواند به برقراری ثبات و امنیت به ‌دور از دخالت کشورهای خارج از منطقه کمک نمایند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: