ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:27 | اکتبر05 تهران

گشایش نخستین مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی ایران

تاریخ: 05:37, 29-07-2016.

تهران. جمعه، 29 جولای  2016 میلادی برابر با 8 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخستین مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی ایران در بندر خارک استان بوشهر گشایش یافت.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این مرکز بر اساس قوانین بین‌المللی دریانوردی با امکانات و تجهیزات لازم و پیشرفته ساختمانی با زیربنای ‌هزار و 100 مترمربع،10 سوئیت دارد که پس از انتقال حادثه دیدگان دریایی خدمات لازم در زمینه‌های مختلف به صورت رایگان به آنها ارائه می شود.
محمد مهدی بنچاری افزود: دراین مرکز امکانات لازم اسکان، درمان، تغذیه و حمل و نقل فراهم شده است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس است، اضافه کرد: دراین استان ظرفیت‌های مهم در زمینه خدمات بندری، دریایی و امداد و نجات دریایی وجود دارد که جایگاه این استان را در ایران ممتاز کرده است.
بنچاری با بیان اینکه پهنه آبهای خلیج فارس در ارائه خدمات امداد دریایی زیر پوشش پایگاه‌های امداد و نجات دریایی استان بوشهر است، افزود در این استان پنج پایگاه امداد و نجات دریایی در بنادر مختلف راه‌اندازی شده است که نقش مهمی در ارائه خدمات به آسیب دیدگان دریایی دارد.
وی گفت:  در چهار ماه امسال امسال امدادگران دریایی استان بوشهر در 10 عملیات دریایی برای رسیدگی به حادثه دیدگان در آبهای خلیج فارس شرکت کردند و 50 سانحه دیده را نجات دادند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: