ابراز انزجار ایران در مورد سربریدن یک کشیش در فرانسه و یک کودک در سوریه

تاریخ: 08:27, 29-07-2016.

تهران. جمعه، 29 جولای  2016 میلادی برابر با 8 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بهرام قاسمي سخنگو و رئيس مركز ديپلماسي عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد دو حادثه بريدن سر یک كشيش فرانسوی و یک کودك سوری در حلب اظهار داشت: ما از اين اقدامات ضد بشری، ددمنشانه و نفرت انگيزدر كنار تمامی وجدان های بيدار جامعه بشری به يك اندازه اندوهگین وغمگین می باشيم.
بنا بر این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: اين اقدامات شرك آمیز مشابه، حاوی یک پیام نکوهیده واحد می باشد كه ریشه تمامی اين جنايات الهام گرفته از يك تفكر انحرافی و منحط توليد شده نزد پدران داعش و القاعده است وبی شك اینگونه رفتارهای وحشیانه در هر كجا كه باشد منفور و محكوم است.
بهرام قاسمی افزود: بی توجهی به دردها و مصائب مردم آواره و بی پناه برخي كشورهای منطقه و دست اندازی و دخالت اربابان و حامیان داعش و القاعده و ترويج تقكر داعشی انها درجهت تولید، تربیت و صدورنفرت، خشونت و ترور، باعث گردید که این فاجعه با سهل انگاری ديگر كشورها همچون طاعونی مزمن همه جا رافراگیرد .
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره اینکه هدف از اینگونه اعمال رو در رو قرار دادن مردم جهان و در صورت امکان براه انداختن جنگ های فرقه ای است، گفت: ما همواره تاکید کرده ایم جهانیان باید در مبارزه با تروریسم متحد شوند و با تکیه بر عزم و اراده مشترک بین المللی و افزایش تلاش های متمرکز جهانی باهدف ریشه کنی افکار تروریستی که متاسفانه از کانونی واحد و عیان سرچشمه می گیرد، به یک مبارزه واقعی و جدی روی آورند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: