ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:33 | اکتبر05 تهران

ایران مصمم به گسترش روابط با کشورهای غرب آفریقا

تاریخ: 09:25, 29-07-2016.

تهران. جمعه، 29 جولای  2016 میلادی برابر با 8 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران، حضور هیئت بزرگی از بخش‌های دولتی و خصوصی در سفر به آفریقا را نشانه عزم ایران برای برقراری ارتباط با کشورهای غرب آفریقا دانست.
بنا بر این گزارش، محمدجواد ظریف در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و مالی که روز گذشته برگزار شد، افزود: کشور مالی به عنوان مهد تمدن اسلامی،  برای ما کشوری عزیز و با اهمیت است و در این راستا جمهوری اسلامی از هیچ کمکی به آنان دریغ نمی‌کند.
وی با اشاره به همراهی هیئت اقتصادی ایران در این سفر تصریح کرد: هیئت اقتصادی ایران که در این سفر همراهم هستند، از بزرگ‌ترین هیئت‌هایی است که همراه یک وزیر ایرانی سفر کرده و این هیئت در زمینه‌های مختلف راه و سدسازی، نیرو، علم و فناوری، بهداشتی و امور بانکی فعال است.
وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز خوشحالی از حضور بخش‌های دولتی و خصوصی ایران در این سفر، اظهار داشت:  اینجا نیز فعالان اقتصادی مالی حضور دارند و این نشانه عزم دو دولت برای همکاری‌های اقتصادی است.
وی تاکید کرد: حضور این هیئت بزرگ ایرانی از بخش دولتی و خصوصی نشانه عزم ما برای برقراری ارتباط با کشورهای غرب افریقاست.
کشور مالی با جمعیتی حدود 15 میلیون نفر، در غرب  قاره آفریقا و در جنوب صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته و بخش‌هایی از آن در این صحرا واقع شده‌است.
وزیر امور خارجه ایران که از یکشنبه هفته جاری سفر خود را به غرب آفریقا آغاز کرده است، در کشور مالی به پایان می‌رساند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: