ایران به بيانيه كميته ٤ جانبه اتحاديه عرب واکنش نشان داد

تاریخ: 11:20, 29-07-2016.

تهران. جمعه، 29 جولای  2016 میلادی برابر با 8 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران در خصوص نشست اخیر اتحادیه عرب تصریح کرد: وزارت امور خارجه با رصد دقیق، تمام تحولات نشست، اسناد منتشره و اقدامات برخي كشورها در این اجلاس را مورد بررسي قرار داد. براین اساس صدور بيانيه جداگانه كميته ٤ جانبه اتحاديه عرب عليه كشورمان در حاشيه اجلاس اخير موريتاني نشان دهنده ناكامی سعودی ها در اجماع سازی می باشد.
بنا بر این گزارش، بهرام قاسمی افزود: سياست های تفرقه انگيز عربستان و اصرار و فشار اين كشور بر ساير كشورها برای حمايت از جنگ افروزی در يمن، حمايت از تروريست ها در سوريه و عراق و سركوبگری در بحرين و خیانت سعودی ها به جهان عرب در اتحاد علنی بارژیم اسرائیل باعث شد كه اجلاس موريتانی بی رونق و با حداقل مشاركت برگزار شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اندك كشورهايی كه كماكان از سياست های فتنه انگيزانه سعودي ها حمايت می كنند هشدار داد اين همراهی در آينده نتيجه ای جز ايجاد مسئوليت در جناياتی همچون كودك كشی و حمايت از تروريسم نخواهد داشت.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: