ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:45 | سپتامبر19 تهران

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با معاون وزیر راه ایران

تاریخ: 02:26, 28-07-2016.

تهران. پنج شنبه، 28 جولای 2016 میلادی برابر با 7 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایران در دیدار محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با جون کلوس، معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد در حاشیه سومین نشست از کمیته مقدماتی سومین کنفرانس سازمان ملل در زمینه مسکن و توسعه پایدار شهری، در شهر سورابایا، سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه شهری دولت ایران را تشریح و بر ضرورت مواردی ازجمله ارتقای کیفیت زندگی، ارتقای زیست‌پذیری و کاهش فقرشهری تأکید شد.
ایزدی همچنین در طول نشست به تشریح برنامه‌های وزارت‌خانه از جمله شهرسازی ریل پایه، بازآفرینی شهری و طرح جامع مسکن نیز پرداخت.
جان کلوس، مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد، ضمن تبریک و تایید سیاست‌ های متاخر وزارت بر ضرورت تداوم این رویکرد و اجرای برنامه‌های مشترک تشریح شده تاکید کرد.
همچنین در این دیدار راه‌های مختلف تعمیق و گسترش همکاری‌های بین وزارت راه و شهرسازی ایران و دفتر برنامه اسکان بشر در تهران مورد گفتگو قرار گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود برای امضا توافقنامه‌ای جامع با دستگاه‌های مختلف ایرانی جهت یاری رساندن به برنامه‌های توسعه شهری در ایران و همچنین استفاده از تجربیات ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
در این نشست نمایندگان شهرداری تهران نیز حضور داشتند و به تشریح برنامه شهرداری با عنوان ارتقای کیفیت مرکز تاریخی تهران پرداختند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: