ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:01 | مه21 تهران

اقدامات مشترک ایران و پاکستان در مناطق مرزی دو کشور

تاریخ: 06:14, 28-07-2016.

تهران. پنج شنبه، 28 جولای 2016 میلادی برابر با 7 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مشاور امنیت ملی پاکستان در دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، اقدامات مشترک در مناطق مرزی را برای تامین امنیت بیشتر خواستار شد.
بنا بر این گزارش، در دیدار سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری و امیر سپهبد ناصرخان جنجوعه، دو طرف با اشاره به روابط دوستانه به واسطه مشترکات فراوان دو کشور،‌ درباره مسائل دو جانبه منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اعلام آمادگی برای توسعه مناسبات دفاعی - نظامی و گسترش و ارتقای همکاری های دو جانبه در بخش دفاعی - نظامی دو کشور، اقدامات مشترک در مناطق مرزی را برای تامین امنیت بیشتر خواستار شد.
سرلشکر باقری همچنین ضمن اشاره به پدیده شوم تروریسم و افراطی گری در منطقه، بر لزوم مبارزه با عوامل ناامنی برای رفع معضلات تروریسم به عنوان یک تهدید در منطقه و جهان تاکید کرد.
وی با تشریح نقش برخی کشورهای مرتجع منطقه در تطمیع و تحریک اشرار برای ایجاد ناامنی در مرزهای مشترک دو کشور، خواهان همکاری عمیق جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در مقابله با تروریسم و شرارت در مناطق مرزی شد.
سرلشکر پاسدار محمد باقری گفت: مواضع تاریخی و دوستانه کشور پاکستان در خصوص همراهی نکردن در تحریم اقتصادی غرب ضد ایران، همراهی نکردن با دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی 8 ساله را ستود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین بر افزایش روابط دوستانه و سطح همکاری ها میان دو کشور برای برقراری صلح پایدار و ثبات در منطقه به لحاظ امنیت بالای آن تاکید کرد.
در این دیدار امیر سپهبد ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز با استقبال از توسعه همکاری های دفاعی، نظامی و امنیتی میان دو کشور بر لزوم گسترش همکاری ها و سرعت بخشیدن به آن و همچنین مبارزه همه جانبه با تروریسم و سایر مولفه های ناامنی در منطقه تاکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: