ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:05 | مه21 تهران

گسترش همکاری های دو جانبه ایران و اندونزی

تاریخ: 07:11, 28-07-2016.

تهران. پنج شنبه، 28 جولای 2016 میلادی برابر با 7 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران روز سه شنبه با وزیر مسکن و خدمات عمومی اندونزی دیدار و بر افزایش همکاری ها به ویژه دربخش شهرسازی و برنامه ریزی شهری تاکید کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایران، محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران که برای شرکت در سومین نشست از کمیته مقدماتی سومین کنفرانس سازمان ملل در زمینه مسکن و توسعه پایدار شهری (هبیتات 3 ) در "سورابایا" اندونزی بسر می برد، با "باسوکی هادی مولجونو" وزیر مسکن و خدمات عمومی این کشور جنوب شرق آسیا برای گسترش همکاری های دو جانبه رایزنی کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در این دیدار که در حاشیه این نشست برگزارشد، تمایل کشورش را برای گسترش همکاری با اندونزی به ویژه در بخش برنامه ریزی توسعه شهری اعلام کرد و خواستار تبادل تجربیات دو کشور در این بخش شد.
وی به وزیر مسکن اندونزی پیشنهاد داد با توجه به سفر رئیس جمهوری اندونزی به تهران در آینده نزدیک توافق نامه ای در زمینه مسکن و شهرسازی بین دو کشور تنظیم و در این سفر نهایی شود.
باسوکی هادی مولجونو، نیز در این دیدار آمادگی اندونزی را برای گسترش همکاری ها با ایران اعلام کرد و خواستار تنظیم برنامه ای با مشارکت دو کشور و تهیه پیش نویس این موافقت نامه همکاری ها شد.

وی پیش از این نیز بر مذاکره با مقام های ایران برای استفاده از ظرفیت ‌های این کشور در بخش ساخت مسکن ارزان‌ قیمت و آزادراه تاکید کرده بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: