ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:53 | سپتامبر19 تهران

ایران یک کشتی اماراتی را توقیف کرد

تاریخ: 08:45, 27-07-2016.

تهران. چهارشنبه، 27 جولای 2016 میلادی برابر با 6 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک فروند کشتی اماراتی به دلیل  استفاده از نام مجعول به جای نام خلیج فارس در بندر امام خمینی توقیف شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ایران با اعلام این خبر گفت: از آنجا که نام خلیج فارس در تمامی متون تاریخی همواره به همین صورت درج شده است، مرکز کنترل و بازرسی شناورهای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی به منظور جلوگیری ازاقدام کشتی های خارجی متردد در خدشه به این نام ملی و تاریخی، رعایت این مقوله را به جدیت طی بررسی کلیه اسناد  کشتی های متردد در دستور کار قرار داده است.
ابوطالب گرایلو افزود: دراین بررسی ها، یک فروندکشتی بانام فئودورا و تحت پرچم پاناما و مالکیت یک شرکت اماراتی که از واژه ای مجعول به جای نام خلیج فارس استفاده کرده بود؛ توقیف شد.
وی اظهار داشت: به این کشتی تا حصول نتیجه در خصوص حذف واژه مجعول از اسناد آن، از دادن هر گونه خدمات ممانعت به عمل آمد.
نظارت های  لازم به منظور صیانت از نام خلیج فارس بدست کشتی های ورودی، بر اساس قوانین ملی جمهوری اسلامی ایران چندین سال است که بطور  جدی مرکز کنترل و بازرسی کشتی ها  منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی انجام می دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: