ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:56 | سپتامبر19 تهران

ظریف با وزیر خارجه غنا دیدار و گفتگو کرد

تاریخ: 02:26, 27-07-2016.

تهران. چهارشنبه، 27 جولای 2016 میلادی برابر با 6 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران با حضور در نشست همکاری اقتصادی و تجاری ایران و غنا بر افزایش تعاملات بازرگانی تجار و بخش‌های مالی و بانکی دو کشور تاکید کرد.
بنا بر این گزارش، محمد جواد ظریف با اشاره به هیئت همراه بزرگ تجاری جمهوری اسلامی ایران به کشور غنا، بر استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت های بالقوه قاره آفریقا به ویژه غرب این قاره تاکید کرد.
وی با اشاره به حضور و فعالیت بخش های مختلف اقتصادی و تجاری و حتی علمی ایران در غنا گفت: ایرانیان برای قوام نکرومه به عنوان یک قهرمان مقاومت و آزادی غنا، احترام زیادی قائل است.
ظریف با تاکید بر اینکه ایران و غنا از کشورهای در حال توسعه و تقویت کننده همکاری های جنوب جنوب هستند، تصریح کرد: تحریم های ایران رسماً برداشته شده و زمینه همکاری برای تجار دو کشور و بخش های مالی و بانکی فراهم است.
خانم هانا تته، وزیر خارجه غنا نیز در این نشست گفت: می خواهیم فرصت ها و زمینه های همکاری های دو جانبه را در بخش های دولتی و خصوصی به ویژه در زمینه های بانکی و مالی بررسی کنیم.
وی ادامه داد: وزارت امور خارجه و وزارت تجارت غنا آماده هرگونه همکاری هستند تا هیات تجاری ایران موفق شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: