ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:14 | سپتامبر19 تهران

سریلانکا برای استفاده از دستاوردهای نفت و گاز ایران اعلام آمادگی کرد

تاریخ: 04:21, 27-07-2016.

تهران. چهارشنبه، 27 جولای 2016 میلادی برابر با 6 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا گفت: مشتاقیم از توان و تجربه ایران در حوزه نفت و گاز بهره‌مند شویم.
بنا بر این گزارش، چاندیما ویراگوری، پس از بازدید از دستاوردهای ایران در ساخت پالایشگاه‌های گاز و مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر افزود: ایران با وجود تحریم‌ها به توسعه فعالیت‌های صنعتی ادامه داد و ثابت کرد که می‌تواند روی پای خود بایستد.
وی گفت: سریلانکا روابط خوبی با ایران داشت که در دوران تحریم‌ها متوقف شد و حالا می‌خواهیم دوباره روابطمان را برقرار کنیم و آن را گسترش دهیم.
وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا با اشاره به این‌که ایران یکی از واردکنندگان چای از کشورش است افزود: قصد داریم رابطه خود را در این زمینه نیز تقویت کنیم و بازارمان را در ایران توسعه دهیم.
معاون طرح‌های مهندسی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ایران هم گفت: سریلانکا مشتری سنتی نفت ایران بوده است اما به علت تحریم‌ها رابطه خود را در این زمینه متوقف کرد وحالا با توجه به دیداری که به تازگی با وزیر نفت کشورمان داشته‌اند می‌خواهند دوباره در صف مشتریان نفت ایران قرار گیرند.
محی الدین جعفری افزود: وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا پس از بازدید از طرح‌های بهره برداری شده و در دست ساخت منطقه ویژه پارس، آمادگی کشورش را برای انتقال تجربه‌های ایران در این زمینه اعلام کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: