ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:01 | سپتامبر19 تهران

استان های خراسان رضوی ایران و هرات افغانستان تفاهم نامه امضا کردند

تاریخ: 06:16, 27-07-2016.

تهران. چهارشنبه، 27 جولای 2016 میلادی برابر با 6 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تفاهم نامه مشترک استانداری های خراسان رضوی و هرات افغانستان در مشهد امضا شد.
بنا بر این گزارش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ایران امروز گفت: در ادامه برنامه های نخستین نشست مشترک استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با دستور کار توسعه همکاری استان های مرزی دو کشور، دیشب تفاهم نامه مشترک بین استانداری های خراسان رضوی و ولایت هرات افغانستان  امضا شد.
سیدمحسن صادقی افزود: برگزاری نمایشگاه های منظم، همکاری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی، مبارزه با تروریسم و قاچاق کالا، مقابله با جرائم سازمان یافته و تردد اتباع غیرمجاز، تبادل تجارب اقتصادی، افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و خدمات، برپایی هفته های فرهنگی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در بخش های پزشکی و دانشگاهی از مهمترین موارد این تفاهم نامه است.
او گفت: نشست های تخصصی استانداران در قالب گروه های کاری و به صورت تخصصی، جداگانه و مستقل در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امور اتباع، مباحث مرزی و امنیتی در حال برگزاری است.
در نشست مشترک بین استان های خراسان رضوی و ولایت هرات به ریاست دکتر صادقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درباره موضوعات متنوعی شامل؛ حوزه امنیتی و انتظامی، اقتصاد و تجارت، فرهنگی و اجتماعی و گردشگری و مدیریت شهری بحث و تبادل نظر شد.
در دیدار جداگانه استانداران خراسان رضوی و ایالت های هرات و فراه افغانستان، بر لزوم توسعه همکاری های منطقه ای، تامین امنیت از سوی دو کشور برای سرمایه گذاران، تجار و سیستم حمل و نقل، استفاده از مزیت مرز و ظرفیت منطقه اقتصادی برای توسعه صادرات و واردات و توانمندسازی مرزنشینان در اشتغال پایدار و توسعه متوازن تاکیدشد.
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در نشست استانداران خراسان رضوی و ایالت های هرات و فراه افغانستان با اشاره به توانمندی های استان در حوزه گردشگری، خدمات و آموزش، گفت: در خراسان رضوی آمادگی برای تبادل استاد، پذیرش دانشجو و اعزام هیئت های تخصصی پزشکی برای اجرای عمل های جراحی خاص در افغانستان، وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: