ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:19 | سپتامبر20 تهران

همایش استانداران شرق ایران با والیان ولایت های افغانستان در مشهد

تاریخ: 04:21, 26-07-2016.

تهران. سه شنبه، 26 جولای 2016  میلادی برابر با 5 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، همایش استانداران شرق ایران و والیان ولایت های هرات، فراه و نیمروز افغانستان روز گذشته در مشهد برگزار شد.
بنابر این گزارش معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منطقه ای وزارت کشور ایران در این نشست گفت: افزایش گمرکات از سه به چهار، فعال تر شدن اتاق های بازرگانی، تشکیل کارگروه قضایی برای حمایت از تجار دو طرف، توسعه و ساماندهی بازارچه های مرزی، توجه به موضوعات گردشگری و تعیین تکلیف قطعه چهارم راه خواف به هرات از جمله موارد مشترکی است که از طریق استانداران مرزی دوکشور باید پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی هم  در این نشست مشترک عملیات تروریستی اخیر در کابل را محکوم کرد و این فاجعه را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت.

علیرضا رشیدیان افزود: این روابط همواره بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل استوار بوده و ما افغانستان را دوست نزدیک خود می‌دانیم و مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی بین دو کشوروجود دارد.

وی گفت: نیت خوب سران دوکشور و برنامه های اجرایی آن ها باید توسط کارگزاران با تجربه، به اقدام تبدیل شود و زمانی این اهداف قابل لمس است که مسئولان اجرایی دو کشور برنامه و اقدام مناسبی در راستای آن داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه مشهد از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی در سال 2017 میلادی انتخاب شده، احیای روابط فرهنگی و توسعه مناسبات این کلانشهر با کشورهای اسلامی به صورت خاص مد نظر است.
این نشست مشترک امروز با حضور وزیر کشور ایران در مشهد ادامه خواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: