ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:42 | سپتامبر20 تهران

ایران از انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تقدیر کرد

تاریخ: 06:16, 26-07-2016.

تهران. سه شنبه، 26 جولای 2016  میلادی برابر با 5 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران انتخاب شهر مشهد به عنوان پاینخت فرهنگی جهان اسلام را فرصت مناسبی برای معرفی نمادهای تمدن اسلامی آن کشور به سایر ملت ها دانست.
بنا بر این گزارش، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران، انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را در سال آینده که از جانب سازمان همکاری اسلامی صوت گرفته، فرصت مناسبی برای معرفی ریشه ها و نمادهای فرهنگ و تمدن اسلامی در این کشور به سایر ملت ها ارزیابی نمود.
بهرام قاسمی تصریح کرد: وزارت امور خارجه ضمن حمایت از برنامه های مربوط به شهر مشهد، پایتخت فرهنگ اسلامی، در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مناسبت فرهنگی - اسلامی تلاش خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد: عزم جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هرچه باشکوه تر رویداد "مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام" به تحکیم و تعمیق وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی و تمدنی منجر شود وجهان اسلام از این فرصت برای افزایش انسجام بین ملت ها و دولت های اسلامی در مقابل دشمنان بیرونی بهره برد.
بهرام قاسمی خاطرنشان ساخت: در شرایطی که متاسفانه تلاش های مرموزی برای معرفی اسلام به عنوان دین خشونت و تروریسم در جهان جریان دارد، اینگونه اقدامات بستر مناسبی برای ارائه جلوه های اسلام واقعی و همچنین تبیین اعتدال و معرفی تمدن،عرفان و فرهنگ اسلام اصیل به سراسر گیتی خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: