ایران و اتریش همکاری‌های علمی و فناوری را گسترش می دهند

تاریخ: 05:13, 21-07-2016.

تهران. پنج شنبه، 21 جولای 2016 میلادی برابر با 31 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر حمل و نقل، فناوری و نوآوری اتریش و معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ایران دیدار و گفت وگو کردند.
بنا بر این گزارش،  به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران؛ گزمات گریم و علی مرتضی بیرنگ در زمینه گسترش همکاری‌ حوزه علم و فناوری دو کشور گفت و گو کردند.
گریم ضمن اشاره به اینکه مدت‌هاست دو کشور ایران و اتریش با یکدیگر همکاری دارند گفت: این همکاری‌ها در تمامی شرایط حتی در دوران سخت وجود داشته است.
وزارتخانه حمل و نقل، فناوری و نوآوری اتریش علاوه بر اینکه مسئولیت فعالیت‌های حوزه فناوری را در این کشور بر عهده دارد زیر ساخت‌های لازم برای انتقال فناوری و نوآوری را در این کشور فراهم می‌کند.
گریم ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص زمینه‌های همکاری‌ دو کشور گفت: جای خوشحالی است که در این سفر زمینه و فرصت برای گسترش همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلفی همچون بهداشت و درمان، حمل و نقل و آی تی سی با همکاری وزارتخانه‌های مرتبط و در زمینه مدیریت پسماند و توسعه مترو با شهرداری تهران فراهم شده است.
وی افزود: توجه به فناوری‌های کاربردی برای اتریش در اولویت قرار دارد به گونه‌ای که کشور سالانه بودجه‌ای معادل نیم میلیارد یورو را به فناوری‌های کاربردی اختصاص می‌دهد.
معاون وزیر حمل و نقل، فناوری و نوآوری اتریش با بیان اینکه در این سفر به دنبال پیدا کردن استراتژی مشخص و موثر در زمینه همکاری‌های بین دو کشور هستیم تاکید کرد: چیزی که ما به دنبال آن هستیم انجام پروژه‌های تحقیقاتی بین ایران و اتریش است بنابراین در کنار تفاهم نامه‌ها لیستی از پروژه‌های اجرایی را نیز قرار می‌دهیم.
معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بین دو کشور اتریش و ایران همواره رابطه‌ای سازنده و دوستانه وجود داشته است گفت: از سال پیش میزبان هیئت‌های متعددی از کشور اتریش بودیم که منجر به تبادلات مناسبی در حوزه علم و فناوری برای دو کشور شده است.
علی مرتضی بیرنگ توضیحاتی درباره فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران ارائه کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری 9 سال پیش با تاکید بر ضرورت پرداختن به بحث اقتصاد دانش بنیان برای کشور ایجاد شده است.
وی افزود: ایران برنامه‌های بسیاری برای توسعه فناوری‌های پیشرفته در نظر دارد شاید بسیاری از کشورها نام ایران را با فعالیت‌های هسته‌ای بشناسند در صورتی که کشور ما پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه‌های دیگر مانند نانو تکنولوژی و سلول‌های بنیادین داشته است.
بیرنگ با اشاره به فعالیت‌های 15 ستاد توسعه فناوری معاونت علمی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد: علاوه بر فعالیت این ستادها، معاونت علمی در حوزه‌های دیگری همچون حمایت از شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کند.
معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران با اشاره به فعالیت‌های علمی ظرف یک سال گذشته بین ایران و اتریش گفت: نقشه راه همکاری‌های اقتصادی پنج ساله یکی از برنامه‌های مهم و اجرایی بین دو کشور است که مسئولیت کارگروه فناوری‌های کارا را معاونت علمی دارد.
وی افزود: این کارگروه بحث پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و فناوری محیط زیست را دنبال می‌کند که در حال حاضر لیست پروژه‌های آن در مسیر نهایی شدن است و تاکنون 15 پروژه در این زمینه مشخص شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: