ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش ایران با موفقیت به کشورش بازگشت

تاریخ: 03:05, 19-07-2016.

تهران. سه شنبه، 19 جولای 2016  میلادی برابر با 29 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، چهل و یکمین ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اجرای موفقیت آمیز ماموریت خود در آب های آزاد به میهن بازگشت.
بنا بر این گزارش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  امروز در مراسم استقبال از چهل و یکمین ناوگروه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: این ناوگروه متشکل از ناوشکن نقدی و  ناوشکن البرز و ناوپشتیبانی لاوان  است که پس از 48 روز دریانوردی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.
امیر دریادار حبیب ا.. سیاری افزود: در این ماموریت، 12 فروند قایق دزدان دریایی با 115 فرد مسلح  در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از حضور به موقع  ناوشکن شهید دریابان نقدی از منطقه متواری شدند.
وی گفت : دزدان دریایی به فاصله 3 ساعت، بار دیگر به سمت نفتکش ایرانی هجوم آوردند که باز هم ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش آنها را در رسیدن به اهداف خود  ناکام گذاشت.
وی افزود: این ناوگروه 46 فروند کشتی ایرانی و خارجی را نیز شناسایی کرد که درصورت اعلام کمک، ما آماده پشتیبانی از آن ها بودیم .
وی افزود: نشان دادن توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران، پیام صلح و دوستی، دفاع از منافع کشور در بخش های اقتصادی و سیاسی از مهمترین اهداف اعزام ناوگروه های نیروی دریایی ارتش است.
وی افزود: با توانایی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اکنون همه تحرکات منطقه چه در دریا و چه در خشکی به صورت کامل رصد می شود.
ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز دیروز برای تامین امنیت خطوط  کشتیرانی به شمال اقیانوس هند اعزام شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: