ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:13 | جولای07 تهران

اعلام حمایت استاندار سیستان و بلوچستان ایران از سرمایه گذاری تجار افغان

تاریخ: 03:54, 19-07-2016.

تهران. سه شنبه، 19 جولای 2016  میلادی برابر با 29 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، استاندار سیستان و بلوچستان ایران از فراهم شدن تمامی امکانات برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی کشور افغانستان در این بندر خبر داد.
استاندار سیستان و بلوچستان برای حمایت از سرمایه گذاران و تجار افغانی در بندر چابهار اعلام آمادگی کرد.
بنا بر این گزارش، هاشمی در دیدار با والی نیمروز افغانستان در چابهار ضمن اعلام آمادگی حمایت از سرمایه گذاران و تجار افغان گفت: تمامی امکانات برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی کشور افغانستان در این بندر به زودی فراهم می شود.
وی همچنین برای تسهیل و توسعه روابط میان طرفین خواستار تاسیس دفاتر کنسولگری افغانستان در چابهار و همچنین ایران در زرنج افغانستان شد.
وی افزود: با راه اندازی این دفاتر صدور روادید و فعالیت های اقتصادی شتاب بیشتری به خود می گیرند.
استاندار سیستان و بلوچستان ایران گفت: سرمایه گذاران افغانی می توانند در قسمت های مختلف پتروشیمی مکران فعالیت داشته باشند و از این طریق سودآوری مناسبی را کسب کنند.
هاشمی  یکی دیگر از مصوبات این نشست را که در قالب 4 کمیته اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و امنیتی و زیرساخت ها برگزار شد، پذیرش 180 دانشجوی افغانی در دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد.
والی نیمروز نیز از آمادگی کشورش برای احداث پل دوم میلک خبر داد وگفت: امیدواریم با ساخت این پل مبادلات میان دو کشور در بخش حمل و نقل و صادرات کالا گسترش یابد.
محمد سمیع همچنین کشورش را پل ارتباطی میان بندر چابهار و کشورهای آسیای میانه دانست و افزود: این کشورها هم باید همانند افغانستان از این بازار و موقعیت خوب اقتصادی بهره ببرند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: