ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:17 | جولای07 تهران

ساخت شهرهای جدید ایران در سواحل خلیج فارس و دریای عمان

تاریخ: 04:38, 19-07-2016.

تهران. سه شنبه، 19 جولای 2016  میلادی برابر با 29 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ایران از تصویب طرح جامع شهر جدید تیس خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از رادیو دولتی ایران حبیب‌اله طاهرخانی گفت: فعالیت‌های خود را متکی بر روش‌های تأمین مالی نوین آغاز می کنیم و دیگر به روش سنتی انجام ادامه نمی دهیم.
وی افزود: به دنبال شروع برنامه‌های آماده‌سازی و انجام اقدامات اولیه برای آغازعملیات اجرایی این طرح هستیم.
طاهرخانی همچنین از اعلام تمایل سرمایه‌گذاران خارجی در این عملیات خبر داد و افزود: تاکنون پیشنهادهایی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی نیز در این زمینه شده ولی اینکه تا چه حد ورود جدی داشته باشند قابل بررسی خواهد بود. درحال حاضر مجموعه زیادی در بخش‌های سرمایه‌گذاری بنیاد مسکن و بانک مسکن اعلام آمادگی کرده‌اند که تمامی این موارد درحال مطالعه خواهد بود.
عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ایران درباره شهر جدید کوشک نیز در منطقه پارسیان استان هرمزگان گفت: در چارچوب مطالعات توسعه سواحل جنوب کشور جلسات مربوط به تعیین طرح جامع این شهر جدید نیز در هرمزگان برگزار شد . هم‌اکنون طرح شهر کوشک در کارگروه شهرسازی استان و همچنین کارگروه آمایش بررسی شده و در انتظار تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی شهرسازی و معماری خواهد بود.
طاهرخانی تاکید کرد: تاکنون شهرهای جدید در اطراف کلانشهرها ساخته شده و بیشتر پاسخگوی سرریز جمعیت این شهرها بودند، محل کار افراد با محل سکونت‌شان تفاوت داشته و شهرهای جدید تنها تبدیل به محل خواب و استراحت مردم شده‌اند، این درحالی است که در ساخت نسل نو شهرهای جدید در حال برنامه‌ریزی و درنظرگرفتن نکات اصلی ازجمله همزمانی سکونت و فعالیت در شهر جدید، تقدم امکان اشتغال در شهر بر سکونت و ایجاد جذابیت برای زندگی ساکنان شهرها به خصوص در سواحل جنوبی کشور هستیم.
وی ساخت شهرهای جدید در سواحل جنوبی را مکانی برای سکونت کاربران مناطق انرژی‌بر، مجموعه‌های پالایشگاهی و دریانوردی دانست و افزود: ماباید تمام تلاش خود را نگهداشتن جمعیت در این مناطق به کار گیریم.
عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت : سواحل جنوبی جذابیت کافی برای سکونت را ندارد و اغلب خالی از جمعیت است. بدین منظور قصد داریم هرچه سریعتر شرایط لازم برای فعالیت و اسکان در منطقه مکران و سواحل جنوبی خلیج فارس را فراهم و از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی در این مناطق جلوگیری کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: