ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:37 | اکتبر05 تهران

ایران و انگلیس در بخش انرژی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

تاریخ: 08:04, 15-07-2016.

تهران. جمعه، 15 جولای  2016 میلادی برابر با 25 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت نیروی ایران و انجمن ملی انرژی های خورشیدی انگلیس در لندن، یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، این یادداشت تفاهم را بهرام طاهری مشاور ارشد وزیر نیرو و مدیرکل دفتر محیط زیست، ایمنی، بهداشت و امور اجتماعی وزارت نیروی ایران و رضا شیبانی رئیس هیئت مدیره انجمن ملی انرژی های خورشیدی انگلیس در محل پارلمان این کشور و با حضور آقایان چیت چیان وزیر نیروی ایران و لرد بارکر وزیر پیشین انرژی انگلیس امضا کردند.
به گفته مسئولان حاضر در نشست پیش از امضای این یادداشت تفاهم، اجرای مفاد آن، بستر همکاری های دو کشور را در زمینه استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی فراهم خواهد کرد.
وزیر نیروی ایران پیش از امضای این یادداشت تفاهم علاوه بر دیدار با لرد بارکر وزیر پیشین انرژی انگلیس در مجلس اعیان؛ با خانم اینگا بیول رئیس اجرایی بیمه لویدز لندن دیدار و درباره راه های پوشش بیمه ای فعالیت های اقتصادی و خدمات فنی و مهندسی شرکت ها در ایران با وی  گفتگو کرد.
آقای چیت چیان همچنین با کریس کوک رئیس و مدیران ارشد شرکت پترو اسکاتلند دیدار و درباره طرح موسوم به انرژی کاسپین با آنان به گفتگو نشست.
وزیر نیرو که به دعوت رسمی همتای انگلیسی خود که اکنون و در کابینه جدید وزیر کشور انگلیس شده دوشنبه شب در صدر هیئتی به لندن آمده بود و شامگاه پنج شنبه لندن را ترک کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: