ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:22 | اکتبر05 تهران

همکاری ایران و بلژیک برای ساخت یک نیروگاه بادی در استان سمنان

تاریخ: 09:57, 15-07-2016.

تهران. جمعه، 15 جولای  2016 میلادی برابر با 25 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، توافق اولیه ایران و بلژیک برای ایجاد یک نیروگاه بادی تولید برق به ارزش 60 میلیون یورو در ایران انجام شد .
بنا بر این گزارش، عضو گروه تجاری اعزامی ایران به بلژیک و لوکزامبورگ با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت : در سفر تجاری هیات اقتصادی ایران به این دو کشور، در دیداری که با  یک شرکت بلژیکی انجام شد، با توجه به مستندات اقلیمی که هیات ایرانی ارائه داد، شانس انتخاب مناطق بادخیز دامغان و شاهرود برای این سرمایه گذاری خارجی بسیار زیاد است.
امیر خلیلی خواه همچنین از تنظیم تفاهم نامه منطقه ای بین استان سمنان با ایالت فلاندرز بلژیک به عنوان اصلی ترین قطب صنعتی این کشور در بخش سرمایه گذاری خبر داد .
وی گفت: 80 درصد فعالیت اقتصادی و صنعتی کشور بلژیک در این ایالت متمرکز است و در صورت نهایی شدن این تفاهم نامه در سفر هیات های تجاری و اقتصادی بلژیک به ایران، روند سرمایه گذاری خارجی در استان جهش کم نظیری خواهد داشت.
خلیلی خواه همچنین درباره سفر تجار ایرانی به کشور لوکزامبورگ هم گفت: بر اساس دیدارها و تفاهم نامه های این سفر، امیدواریم هیات اقتصادی کشور لوکزامبورگ در مهر ماه از توانمندی های اقتصادی ایران دیدن کنند.
سفر اقتصادی هیات 10 نفره ایران به لوکزامبورگ و بلژیک هفته قبل به پایان رسید .
در این هیات، هشت نفر از مسئولان ملی دو نماینده از دو استان سمنان و مازندران حضور داشتند.
امیر خلیلی خواه مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان سمنان که از اعضای این گروه اقتصادی است، خاطر نشان کرد:  در این دو کشور درباره استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنایع اتومبیل سازی، قطعه سازی خودرو، منابع معدنی و صنایع تبدیلی معدن با تکیه بر انتقال دانش و تکنولوژی و ظرفیت ویژه حمل و نقل ریلی و جاده ای شرق ـ غرب و جنوب ـ شمال استان سمنان بحث و تبادل نظر شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: