ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:56 | سپتامبر25 تهران

هواپیماهای میتسوبیشی ژاپن در راه ایران

تاریخ: 11:11, 13-07-2016.

تهران. چهارشنبه، 13 جولای 2016 میلادی برابر با 23 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی ژاپن در حال مذاکره با ایران برای تأمین هواپیماهای مسافربری مورد نیاز ایران است.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی نیکی ژاپن، شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی در حال مذاکره برای فروش هواپیما به ایران است. این مذاکرات برای تأمین هواپیماهای مسافربری مورد نیاز ایران در زمانی است که صنعت هواپیمایی این کشور در حال توسعه است.
واحد صنایع سنگین میتسوبیشی سپتامبر گذشته (چهار ماه قبل از آنکه آمریکا تحریم های اعمال شده ضد ایران را بردارد) بررسی  بازار ایران را آغاز کرد. این شرکت ژاپنی با شرکت هواپیمایی ایران ایر و شرکت آسمان و همچنین مقامات هواپیمایی ایران در تماس بوده است. شرکت هواپیمایی میتسوبیشی و شرکت های هواپیمایی ایرانی در حال گفتگو درباره سفارش های خرید طی برگزاری نمایشگاه هوایی فارنبورو هستند که روز دوشنبه در حومه لندن آغاز شد.
ایران ایر در حال ارزیابی خرید هشتاد فروند از جت های منطقه ای میتسوبیشی با هفتاد صندلی و استفاده از آنها برای مسیرهای پروازی داخلی است. مدیران اجرایی دو طرف ماه گذشته طی برگزاری کنفرانس بین المللی اتحادیه حمل و نقل هوایی در دوبلین همچنین درباره دستیابی به یک توافق احتمالی گفتگو کردند.
به نوشته این پایگاه اینترنتی، ایران به سبب تحریم های اقتصادی قادر نبوده است ناوگان فرسوده هواپیمایی خود را با هواپیماهای جدید جایگزین کند. دولت ایران اعلام کرد به چهارصد تا پانصد فروند هواپیمای مسافربری طی دهه آینده نیاز دارد. شرکت های هواپیمایی مستقر در قطر و دبی تاکنون تقاضا در این بازار را در انحصار خود داشتند. تهران همچنین قصد دارد فرودگاه های خود را گسترش دهد و این شهر را به یک قطب در خاورمیانه (غرب آسیا) تبدیل کند.
با این حال، چندین قانون گذار آمریکایی موضعی سخت گیرانه در قبال فروش هواپیماهای مسافربری به ایران در پیش گرفته اند. هر دو شرکت ایرباس و میتسوبیشی بسیاری از قطعات خود را از طریق آمریکا تأمین می کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: