ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:58 | سپتامبر30 تهران

ایران و ایتالیا در زمینه کنترل و پیشگیری دیابت تفاهم نامه امضا کردند

تاریخ: 05:01, 13-07-2016.

تهران. چهارشنبه، 13 جولای 2016 میلادی برابر با 23 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران و ایتالیا در زمینه مدیریت، کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت با یکدیگر همکاری می کنند.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، در همایش مشترک ایتالیا و ایران درباره بیماری دیابت در رم، آخرین دستاوردها و راهبردهای بلند مدت مدیریت دیابت در دو کشور تبیین شد.
در این همایش، دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت و پرفسور رناتو لائورو، رئیس بنیاد پایش تغییرات شاخص دیابت توافق نامه همکاری های مشترک علمی میان دو کشور را امضا کردند.
محمد باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت و رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشکده علوم پزشکی تهران در این خصوص به خبرنگار تلویزیون دولتی ایران در رم گفت: تفاهم نامه ای که امروز میان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشکده علوم پزشکی تهران و بنیاد پایش تغییرات شاخص دیابت ایتالیا به امضا رسید، موجب می شود که ما بتوانیم برای کنترل و مدیریت بیماری دیابت یک آکادمی مجازی را سامان بدهیم تا نه تنها تاثیر و تاثیرمان را برای دو کشور در رابطه با این بیماری انجام بدهیم بلکه بتوانیم تاثیری برای منطقه و دیگر کشورهای دنیا در این زمینه داشته باشیم.
پرفسور رناتو لائورو نیز در این باره گفت: امضای این تفاهم نامه، آغازگر همکاری های موسسه های پژوهشی دو کشور خواهد بود و ما می توانیم تجربه های خود را در زمینه دیابت با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.
جمعیت مبتلایان به دیابت در جهان از مرز 400 میلیون نفر هم گذشته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: