ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:56 | سپتامبر30 تهران

تعویق نشست نمایندگان ایران آمریکا و بانک های بین المللی

تاریخ: 06:35, 13-07-2016.

تهران. چهارشنبه، 13 جولای 2016 میلادی برابر با 23 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دولت انگلیس اعلام کرد نشست نمایندگانی از بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه داری آمریکا و بانک های بین المللی که قرار بود روز سه شنبه در لندن برگزار شود، به تعویق افتاده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، دولت انگلیس اعلام کرد نشست نمایندگانی از بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه داری آمریکا و بانک های بین المللی که قرار بود روز سه شنبه در لندن پایتخت انگلیس با هدف گفت و گو درباره بن بست در روند ازسرگیری روابط بانک ها با ایران برگزار شود، به تعویق افتاده است.
فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس پیشتر گفته بود نمایندگانی از بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه داری آمریکا و بانک های بین المللی روز سه شنبه نشستی را در لندن برگزار می کنند تا درباره بن بست در روند ازسرگیری روابط بانک ها با ایران پس از لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران گفتگو کنند.
رویترز در ادامه، نوشت: بانک های اروپایی که برخی از آنها به علت نقض تحریم ها علیه ایران مجازات شده اند، تمایلی به ازسرگیری روابط با ایران ندارند مگر آنکه کاملاً اطمینان پیدا کنند که بار دیگر مجازات نخواهند شد.
هاموند در پاسخ به یکی از قانونگذاران در پارلمان در مورد اینکه چه گفت و گوهایی با آمریکا درباره تحریم های بانکی داشته است تا بازرگانان انگلیسی بیشتری تشویق به سرمایه گذاری در ایران شوند، افزود قرار است نشستی در لندن برگزار شود.
اما سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس پس از آن گفت این نشست به تعویق افتاده است و برای برگزاری آن مجدداً برنامه ریزی خواهد شد.
وی به علت تاخیر در برگزاری این نشست و تاریخ بعدی برگزاری آن اشاره نکرد.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سفر ماه مه خود به اروپا، به بانک های مهم اروپایی گفت: آنها تا زمانی که مراقب شرکای تجاری خودشان باشند دلیلی برای نگرانی از احیای داد و ستد با ایران ندارند.
با این حال، این بانک ها پس از اظهارات کری بار دیگر بر نگرانی هایشان تاکید کردند به طوری که شرکت خدمات مالی و بانکداری فرانسوی "سوسیته جنرال" و همچنین شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکداری "استاندارد چارترد" که مقر آن در لندن است اعلام کردند هیچ برنامه فوری برای ازسرگیری فعالیت های بازرگانی با ایران ندارند.
سخنگوی استاندارد چارترد روز سه شنبه گفت: ما هیچ مشتری جدید را که در ایران مستقر باشد یا متعلق به فردی در این کشور یا تحت کنترل فردی در ایران باشد نخواهیم پذیرفت. ما همچنین هیچ داد و ستد جدید با ایران نخواهیم داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: