ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:06 | سپتامبر30 تهران

باز سازی کمیته مشترک ایران و بلغارستان

تاریخ: 07:24, 12-07-2016.

تهران. سه شنبه، 12 جولای 2016  میلادی برابر با 22 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران مهمترین محور مذاکره این کشور و وزیر انرژی بلغارستان را احیای کمیته مشترک دو کشور عنوان کرد.
بنا بر این گزارش، امیرحسین زمانی نیا درباره محور مذاکره بیژن زنگنه، وزیر نفت با تمنوژکا پتکوا، وزیر انرژی بلغارستان که دیروز (دوشنبه، 21 تیرماه) در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد، با بیان این که دو کشور علاقمند به گسترش همکاری با یکدیگر در زمینه انرژی هستند، تصریح کرد: قرار است کمیته مشترک دو کشور در سطح معاونان وزیر نفت تشکیل شود.
وی که مسئولیت طرف ایرانی این کمیته است، با بیان این که این کمیته قرار است در زمینه های مختلف انرژی و از جمله گاز با یکدیگر همکاری کنند، افزود: دو وزیر بر افزایش رفت و آمدهای دو کشور تاکید داشتند.
بویکو بوریسف، نخست وزیر بلغارستان شامگاه یکشنبه (20 تیرماه) در راس یک هیئت اقتصادی و تجاری وارد تهران شد و دیروز با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور این کشور دیدار کرد، در حاشیه این دیدار و با هدف تعمیق و گسترش روابط، سه سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا شد.
بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست و پایتخت این کشور شهر صوفیه است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: