ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:56 | سپتامبر30 تهران

آمادگی رومانی را برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران

تاریخ: 10:11, 12-07-2016.

تهران. سه شنبه، 12 جولای 2016  میلادی برابر با 22 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آقای تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران طی یک دیدار رسمی در بخارست با آقای لازار کومانسکو وزیر خارجه رومانی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار وی خواستار برقراری و توسعه تعاملات بانکی بین دو کشور در راستای تحقق پروژه های همکاری دو کشور شد.
بنا بر این گزارش، معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود را در چارچوب برجام به انجام رسانده بر لزوم پایبندی کامل طرف های مقابل به تعهداتشان تاکید و ضرورت برداشته شدن گام های بیشتری از سوی آمریکا در جهت اجرای کامل تعهداتش در راستای تحقق جامع توافقات مندرج در برجام را خاطرنشان کرد .
وزیر امور خارجه رومانی نیز در این نشست با تاکید بر عزم این کشور برای تحقق مناسبات تهران و بخارست در زمینه های گوناگون، آمادگی رومانی را برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران اعلام کرد .
کومانسکو همچنین با ابراز خرسندی از سفرش به تهران در اسفند ماه گذشته از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای دیدار از رومانی دعوت کرد و خواستار تنظیم دیدار ایشان از بخارست در اسرع وقت شد.
رایزنی در مورد بحران های منطقه ای و همکاری جهت مقابله با تروریسم و افراط گرایی از جمله موضوعات دیگر مطرح شده در این دیدار بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: