ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:27 | مه18 تهران

امروز بورس ايران 47 ساله شد

تاریخ: 10:23, 04-02-2015.


تهران. چهارشنبه، 4  فوريه  2015 میلادی برابر با 15 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بازار سرمایه ايران، امروز چهل و هفتمین سال حیات خود را پشت سر می گذارد.
بنابراين گزارش، 15بهمن 1346 بود که بورس تهران با ورود سهام بانک صنعت و معدن و نفت پارس متولد شد و در این چهل و هفت سال، لحظات تلخ و شیرینی را تجربه کرده است.
بازار سرمایه از سال 1346 تا سال 1357 و در مدت 11 سال با 10 شرکت و سرمایه 6.2 میلیارد ریالی به 142 شرکت با سرمایه ای بیش از 308 میلیارد ریال در سال 57 افزایش یافت.
بازار سرمایه از بعد از پیروزی انقلاب تاکنون، روز به روز بزرگ تر شد و شاخ و برگ جدید گرفت، بورس های جدیدی از آن متولد شدند و گام به گام با افراد خود پیش رفت ، بدنه نظارتی را از بدنه قانون گذار جدا کرد، فرابورس را تأسیس کرد، بورس کشاورزی و فلزات را ادغام کرد و بورس کالا را متولد کرد.
سپرده گذاری مرکزی به وجود آمد و بورس انرژی هم که آخرین دستاورد بازار سرمایه است و هنوز یک ماه با دو سالگی خود فاصله دارد.
ابزارهای مالی متفاوتی در این مدت تأسیس شد تا تمام سلایق سرمایه گذاران را پوشش دهد و در این میان راهی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است.
اما هم اکنون که بازار سرمایه به چهل و هفتمین سالگرد خود رسیده ، بازاری پخته و با تجربه با آمال و آرزوهای فراوان و در راه رسیدن به فرداهایی بهتر است.
امروز ارزش بازار و حجم معاملات بورس، با گذشته این بازار قابل مقایسه نیست و این بازار، حرف های زیادی برای گفتن دارد، اگرچه هنوز تا قله افتخار فاصله زیاد است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: