ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:43 | جولای05 تهران

هشدار وزارت بهداشت ایران درباره افزایش چاقی مردان

تاریخ: 06:06, 11-07-2016.

تهران. دوشنبه، 11 جولای 2016 میلادی برابر با 21 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون آموزشی وزارت بهداشت ایران گفت: چاقی در میان مردان ایرانی جدی و نگران کننده است به‌طوریکه درحال حاضر 17 درصد مردان ایران چاق هستند و این روند رو به افزایش است.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، دکتر محمد باقر لاریجانی در همایش بین المللی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر با بیان اینکه وضعیت بیماری های غیر واگیر در سراسر دنیا، مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها را رواج داده است افزود: 38میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری های غیر واگیر جان خود را از دست داده اند و این آمار در ایران نیز قابل توجه است.
وی با اشاره به اینکه در کشورهایی با درآمد پایین کنترل بیماری های غیر واگیر بخوبی صورت نگرفته است چون این برنامه برای کشورها هزینه های بسیاری در پی دارد ادامه داد: بررسی های جدیدی در سه سال گذشته درباره میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیر واگیر در کشور انجام شده و اکنون اطلاعات کاملی از وضعیت انواع بیماری ها و همچنین علت مرگ افراد در دسترس است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ایران با تاکید بر اینکه برنامه ریزی می تواند سبب کنترل مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیر واگیر در کشور شود خاطر نشان کرد: می توانیم با برنامه ریزی آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیر واگیر را تغییر دهیم و خوشبختانه در سال های اخیر دراین خصوص اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سن امید به زندگی ایران در مردان 74سال و در زنان 79 سال است گفت: هر چند این آمار در برخی از شهرهای کشور متفاوت گزارش می شود مثلاً در استانی مانند مازندران سن امید به زندگی بالاتر بوده اما در شهرهای جنوبی کشور این سن کمتر گزارش می شود.
لاریجانی همچنین به افزایش میزان مرگ و میرهای ناشی از دیابت در ایران اشاره کرد و گفت: در شرایطی که آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری دیابت در ایران در مقایسه با سراسر جهان چندان بالا نیست؛ اما باید درباره موضوع افزایش بیماری دیابت در میان مردم ایران و مرگ و میرهای ناشی از آن هشدار داده شود.
وی افزود: تغذیه در بیماری های غیرواگیر نقشی غیرقابل انکار دارد چرا که در شرایطی که تغذیه تاثیر قابل توجهی در بیماری های غیرواگیر دارد می توانیم با تغییراتی در نوع مصرف نمک و اسیدهای چرب ترانس میزان مرگ و میرها را در کشور کاهش دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: