ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:52 | اکتبر05 تهران

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی در ایران به سومین روز رسید

تاریخ: 07:12, 08-07-2016.

تهران. جمعه، 8 جولای  2016 میلادی برابر با 18 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آتش سوزیی که از بامداد روز چهارشنبه در مخزن 2001 پتروشیمی بوعلی سینا آغز شده بود پس از یک بار خاموش شدن همچنان شعله ور است.  
بنا بر این گزارش، منصور قمر فرماندار بندر ماهشهر افزود: آژیر خطر در پتروشیمی بوعلی سینا (که از چهارشنبه، 16 تیرماه در آتش می سوزد) به دلیل ازدیاد حریق مخزن 2001 به صدا درآمد، این مخزن صبح دیروز پنج شنبه تا حدودی مهار شده بود، این مخزن حاوی خوراک نفت است.
وی گفت: خاموش کردن کامل آتش این مخزن بر اساس آخرین تمهید تیم های آتش نشانی مستقر در محل آتش سوزی سایت 4 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ریختن فوم های مخصوص از سه جهت انجام شد.
به گفته قمر، با توجه به شدت آتش سوزی تمامی پتروشیمی های اطراف، نیروهای خود را تخلیه کرده اند.
پیگیری ها از مناطق نفتخیز جنوب ایران حاکی از آن است که این شرکت 280 بشکه ماده خاموش کننده، دو دستگاه بزرگ آتش نشانی به همراه دو گروه آتش نشان را به موقعیت پتروشیمی بوعلی سینا ارسال کرد.
همچنین پنج دستگاه تانکر آب شرکت بهره برداری آغاجاری به دلیل همجواری با مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در این پتروشیمی به صورت آماده باش است؛ رئیس اچ اس ای و رئیس آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در محل آتش سوزی حضور دارند.
همه نیروها و ماشین آلات شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت (از شرکت های تابع مناطق) و اداره ترابری شرکت بهره برداری آغاجاری نیز در حالت آماده باش قرار دارند.
برجی که آتش آن مهار شد، بلندترین برج فلزی خاورمیانه به ارتفاع 121 متر به وزن 1505 تن و قطر 8 متر است این برج سال 78 از سوی شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل 1200 تنی نصب شد.
شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است. خوراک پتروشیمی ماهشهر نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: