مجهز شدن جنگل های ایران به سنسورهای هشدار دهنده آتش سوزی

تاریخ: 04:11, 04-07-2016.

تهران. دوشنبه، 4 جولای 2016 میلادی برابر با 14 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست کشور ایران از نصب سنسورهای هشدار دهنده آتش سوزی در جنگل های کشور خبر داد.
بنا بر این گزارش، علی تیموری در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی های اخیر گفت: امسال 65 مورد در سطح مناطق چهارگانه کشور ایران در 13 استان شاهد آتش سوزی بوده ایم که 16 مورد آن در چهارمحال و بختیاری در وسعت 38 هکتار، در استان ایلام 7 مورد در وسعت 13 هکتار، در استان فارس 10 مورد ( بیشترین حریق را شامل می شود) در وسعت 94 هکتار و در استان لرستان 10 مورد در وسعت 37 هکتار رخ داده است.
وی افزود: میزان حریق در سراسر کشور ایران 295 و نیم هکتار در مناطق چهارگانه است که در مقایسه با سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل دفتر شکار و صید محیط زیست با اشاره به کاهش حریق در مناطق حفاظت شده و جنگل های کشور ادامه داد: نخستین سنسور هشدار دهنده حریق در استان ایلام نصب شده که این سنسورها در زمان آتش سوزی با ارسال پیام به استانداری، منابع طبیعی، مدیریت بحران و محیط زیست هشدار می دهد که کدام منطقه دچار حریق شده است.
تیموری افزود: بعد از ماه مبارک رمضان این سنسور در استان های فارس، گلستان، لرستان و بخش دیگری از ایلام نصب می شود.
وی با اشاره به برنامه های سازمان محیط زیست در خصوص اطفاء حریق در جنگل ها و مناطق حفاظت شده در سراسر کشور ادامه داد: سازمان محیط زیست ایران به همراه سازمان های مدیریت بحران، جنگل ها، وزارت کشور، وزارت دفاع و معاون رئیس جمهور برنامه جامعی مدون کرده که با نهایی شدن آن به مدت 5 سال در سراسر کشور اجرا می شود.
تیموری با اشاره به میزان حریق در سال های گذشته گفت: میزان حریق در سال 93 در سراسر کشور ایران 6 هزار و 700 هکتار به ثبت رسیده که در سال 94 به 3 هزار و 400 هکتار رسیده است.
وی افزود: میزان حریق در سال 95 در مقایسه با سال گذشته تا 40 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست کشور با اشاره به تشکیل ستاد راهبری برای اطفاء حریق در کشور افزود: در پایان سال گذشته معاون اول رئیس جمهور 8 میلیارد تومان بودجه به سازمان مدیریت بحران اعطا کرد که برای خریداری پهپاد و بالگرد در سراسر کشور در مواقع بحرانی و پایش های اطفاء حریق استفاده شود .

به اشتراک گذاشتن اخبار: