نماینده مجلس ایران ادعای کری درباره ایران را رد کرد

تاریخ: 06:57, 04-07-2016.

تهران. دوشنبه، 4 جولای 2016 میلادی برابر با 14 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات ضدایرانی وزیر امور خارجه امریکا گفت: امریکا در شرایط کنونی به دنبال بهانه تراشی درباره مسائل و فعالیت های اقتصادی ایران است.
بنا بر این گزارش، به نقل از خانه ملت ایران، علاءالدین بروجردی افزود:  قطعاً امریکایی‌ها از مصادیق بارز تروریسم دولتی و حامی اقدامات تروریستی و گروهک های افراطی در جهان هستند، اما با این حال نگاه غیرواقعی به جمهوری اسلامی دارند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ایران، با بیان اینکه ادعاهای وزیر خارجه امریکا و مقامات این کشور درباره حمایت ایران از تروریسم مردود است، اظهار داشت: با توجه به اینکه امریکا دشمن شناخته شده جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، در شرایط کنونی به دنبال بهانه تراشی درباره مسائل و فعالیت های اقتصادی ایران است.
وی در ادامه با بیان اینکه قطعاً اقدامات امریکایی ها در حوزه مانع تراشی بر سر اقدامات اقتصادی ایران، به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد: ایالات متحده از هر ابزاری برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می کند، از این رو در گذشته مسئله فعالیت هسته ای مطرح بود و امروز مسائلی مانند حمایت از تروریسم و حقوق بشر طرح شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با انتقاد از رویکرد دوگانه امریکا در حوزه تروریسم، تصریح کرد: ایالات متحده از یک طرف خود را نماد مبارزه با تروریسم می داند و از طرف دیگر حمایت های همه جانبه ای را از گروه های تروریستی در منطقه صورت می دهد.
وزیر خارجه امریکا در اظهار نظری با اشاره به اینکه نظر واشنگتن به ایرانِ حامی تروریسم عوض نشده است تاکید کرد: در عین حال، ما می‌خواهیم کارمان را با فکر پیش ببریم و تجارت یکی از بهترین راه‌های ایجاد منافع است و اگر شما خواهان باشید، وسیله‌ای برای ایجاد تغییراست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: