ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:17 | جولای04 تهران

کوهنورد آلمانی در راه صعود به قله دماوند سقوط کرد

تاریخ: 02:50, 29-06-2016.

تهران. چهارشنبه، 29 ژوئن  2016 میلادی برابر با 9 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تیم امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان آمل ایران کوهنورد آلمانی راکه درمسیر صعود به قله دماوند سقوط کرده بود، نجات دادند.
بنا بر این گزارش، جمشید نیکزاد در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران در آمل گفت: این کوهنورد 60 ساله آلمانی به همراه دیگر هموطن خود با همراهی یک همراه محلی در ارتفاع 4700 متری قله دماوند و زیر آبشار یخی قله به پایین سقوط کرد.
وی اضافه کرد: با تماس همراهان این کوهنورد به جمعیت هلال احمر آمل، تیم تخصصی امداد کوهستان جمعیت هلال احمر مستقر در پایگاه پلور برای کمک به این کوهنورد و همراهان او اعزام شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: گزارش اولیه از ماموران تیم امداد از زنده ماندن این کوهنورد آلمانی است، اما شکستگی دست و پای او حرکت برای او را به سختی و با مشکل مواجه کرده است.
نیکزاد گفت: متاسفانه صعب العبور بودن مسیر دسترسی به قله دماوند کار انتقال این کوهنورد آلمانی راکه دچار شکستگی دست و پا شده مشکل کرده است اما باتلاش امدادگران به پایین قله و مرکز درمانی منطقه منتقل شد.
وی افزود: متاسفانه این دو توریست کوهنورد هم همانند دیگر افرادی که علاقمند به صعود به قله دماوند هستند بدون هماهنگی و استعلام از مسئولان بخش لاریجان و آمل و نیز همراه داشتن راهنمای محلی اقدام به صعود می کنند و مشکلات ناشی از سقوط و یا مفقود شدن آنها به دوش مسئولان این شهرستان است.
هفته گذشته نیز جسد کوهنورد بندرعباسی پس از 28روز مفقودی در مسیرصعود به قله دماوند پیدا و تحویل خانواده او شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: